Sökning: "reflekterande text kommunikation"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden reflekterande text kommunikation.

  1. 6. Reflekterande text : Skapandet av en filmintroduktion

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Linus Petersén; [2009]
    Nyckelord :Filmintroduktion; logotyp; animation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. Dance 4 Romance : Ett projekt om att skapa ett spel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Nicklas Lindgren; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport är en reflekterande text som behandlar verket Dance 4 Romance. Spelet är skapat utifrån ett high-concept med fokus på att skapa ett spel där två olika genrer möts för att skapa en spännande och ny upplevelse. Arbete är baserat på en tidigare spelidé jag har haft. LÄS MER

  3. 8. Den lilla grafikerhandboken : Polygonbaserad modellering och texturering av miljöbaserade 3D-objekt för datorspel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Mathias Szanto; [2009]
    Nyckelord :handbok; lågpolygon; lågpolygonmodellering; högpolygon; högpolygonmodellering; texturering; props; datorspel; grafik;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en reflekterande text som behandlar verket Den lilla grafikerhandboken - Polygonbaserad modellering och texturering av miljöbaserade 3D-objekt för datorspel. Genom att ha studerat tutorials, har ett effektivt presentationssätt genererats, där verket representerar resultatet. LÄS MER

  4. 9. Kul med automatiseringsteknik : - att designa ett spel till en industrirobot

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Annika Karlsson; [2009]
    Nyckelord :design; spel; robot;

    Sammanfattning : Denna reflekterande text behandlar utvecklingen av ett spel som har skapats för att spelas med en delaktig industrirobot. Verket är en digital prototyp som har skapats efter ett antal krav och förutsättningar som ett fysiskt spel till en robot har och fungerar som en hjälp, för att visa hur ett spel till en robot kan utvecklas. LÄS MER

  5. 10. Utvecklingen av en animationspipeline : En handbok för animatören som är med och startar ett nytt spelprojekt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Karin Rindevall; [2009]
    Nyckelord :animation; pedagogik; spelutveckling; handbok; pipeline; informativt skrivande; projektarbete; dokumentation; instruktion;

    Sammanfattning : Denna rapport är en reflekterande text över skapandet av en digital handbok för animatörer som är med och startar ett nytt spelprojekt. Handboken är ett verk som gjordes som examensarbete på Högskolan i Skövde vårterminen 2009. Rapporten beskriver processen bakom skapandet av handboken. LÄS MER