Sökning: "reflekterande text kommunikation"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden reflekterande text kommunikation.

  1. 11. ActionMegaPower : att inkludera tjejer i marknadsföring av actionspel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Johanna Nylander; [2008]
    Nyckelord :video games; action games; marketing; gender studies; dataspel; actionspel; marknadsföring; genusvetenskap;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet består av två delar som syftar till att generera en metod för hur man marknadsför dataspel till en målgrupp av tjejer mellan 16-18 år. Den reflekterande texten visar den teoretiska grunden för metoden, och verksdelen, en marknadsplan för ett fiktivt actionspel, exemplifierar den. LÄS MER

  2. 12. Argument av stål : Ironi buren av text, musik och rörliga bilder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Joakim Larsson; [2008]
    Nyckelord :musikvideo; retorik; ironi; animation; symboler; kontrapunkt; synkroniseringspunkt;

    Sammanfattning : Denna reflekterande text innehåller teorier och arbetsmetoder jag använt mig av för att kunna skriva en ironisk sångtext, att samarbeta med en extern musikkompositör och att göra en animerad musikvideo. Texten beskriver bakgrunden och mina mål samt förklarar begrepp och teorier som använts under arbetet. LÄS MER

  3. 13. Balansering av ett rundbaserat strategispelsystem : En reflekterande text rörande arbetet att skapa ett verktyg för balansering av precautionstridsystemet i spelet Dreamlords – The Reawakening

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Michael Janssen; [2008]
    Nyckelord :computer games; video games; balance; game system; dataspel; datorspel; balans; spelsystem;

    Sammanfattning : Följandet arbete är en reflekterande text som handlar om hur jag skapade ett verktyg för att balansera det rundbaserade precautionstridsystemet av spelet Dreamlords – The Reawakening. I början förklaras mitt syfte och mål med arbetet som följs av en frågeställning kopplat till det. LÄS MER

  4. 14. Inger iterativ arbetsstruktur fler fördelar än nackdelar inom level design till Unreal Tournament 3? : Reflektioner kring arbetsprocessen bakom "DM-Theatre"

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Kenneth Arcade Berg; [2008]
    Nyckelord :level design iterativ arbetsprocess unreal tournament 3 unreal editor unrealed bandesign dataspel datorspel;

    Sammanfattning : Rapporten är en reflekterande text som behandlar arbetsprocessen och omkringliggande mål för ett examensarbete inom medier som bedrivits mot Högskolan Skövde. Syftet med examensarbetet har varit att analysera huruvida en iterativ arbetsform inger fler fördelar än nackdelar vid level design till Unreal Tournament 3. LÄS MER

  5. 15. Att skapa konsekventa animationer : visualisering av rörelsenormer i kvinno-, och manskaraktärer samt i cartoon-figurer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Daniel Kaplan; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en reflekterande text över ett verk gjort som examensarbete vid Högskolan i Skövde. Verket består av olika 3d-animationer som skapats med syftet att visualisera olika rörelsenormer. LÄS MER