Sökning: "reklam språk marknadsföring"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden reklam språk marknadsföring.

  1. 6. Ingen reklam tack! Men gärna Ikea-katalogen : En studie kring vad som händer när marknadsföringen kliver in i sociala forum på Internet

    Magister-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kultur

    Författare :Sofia Widén; Sofia Sundkvist; [2008]
    Nyckelord :SNS; marknadsföring; WOM; word of mouth; mun-till-mun; sociala roller; nätverk; Internet; sociala forum; vänskap; etik; moral; facebook; lunarstorm;

    Sammanfattning : The social network services (SNS) on the Internet are becoming more common, and are starting to have a higher range of users, which is affecting Internet marketing. We (the authors) have a feeling that a growing online marketing within social networks could interrupt the order of social standards. LÄS MER

  2. 7. Hur bör Gröna Lund marknadsföra sig gentemot utländska turister? : En undersökning av inresande Stockholmsturisters process för informationssökning och dess implikationer för Gröna Lunds marknadsföring

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Troselius; Rebecca Killiner; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; turism; informationssökning;

    Sammanfattning : Rese- och turistindustrin är en av världens mest expansiva näringar. Även upplevelseindustrin är på stark tillväxt. Det kan tyckas att nöjesparken Gröna Lund borde gynnas av detta, men under de senaste sju åren har antalet besökare till Gröna Lund minskat. LÄS MER

  3. 8. Bilder talar sitt tydliga språk : Om könsschabloner i marknadsföring av leksaker och barnrum

    Master-uppsats, Samhällskunskap

    Författare :Linda Edin; [2006]
    Nyckelord :Barn; Genusbilder; Könsroller; Könsschabloner; Reklam; Produktbilder; Leksaker; Barnrum.;

    Sammanfattning : Bilder av barnrum och produktbilder med leksaker står i centrum för denna uppsats, där huvudsyftet varit att utreda hur genussymboler och könsroller förmedlas i marknadsföringen vänd till barn. Källmaterialet har bestått av bilder strategiskt utvalda. LÄS MER