Sökning: "reklamfilmsproduktion"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet reklamfilmsproduktion.

  1. 1. Agilitet är inte alltid agilt : Går det att skapa AVAM – Audio Visuell Agil Model?

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anna Hermansson; [2024]
    Nyckelord :Agila arbetsmetoder; projektledning; hybridmodeller; effektivitet; reklamfilmsproduktion;

    Sammanfattning : Agila modeller och metoder har funnits länge i många branscher, så även reklamfilmsproduktion. Inom audiovisuell produktion i allmänhet och reklamfilmsproduktion i synnerhet finns det en tro på att ett visst system gör arbetssättet agilt. Agilitet är dock inte alltid agilt. LÄS MER

  2. 2. Mångfasetterade arbetssätt inom produktion : Agila arbetsmetoder inom reklamfilmsproduktion

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anna Hermansson; [2022]
    Nyckelord :Agila; arbetsmetoder; projektledning; scrum; kanban; effektivitet; produktivitet;

    Sammanfattning : Agile methods have been used for many years in some industries too organizework, that increase in productivity can be used in the advertising production. As this study indicate, agile methods in general, Scrum and Kanban in particular, are used to some extent within advertising production agencies, even though most co-workers in commercial industry do not seem to know what these methods are or how to utilise them to full extent. LÄS MER

  3. 3. Storytelling i reklamfilm utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sandra Olsen; Matilda Martinsdotter; [2016]
    Nyckelord :Corporate storytelling; gender; commercial; Guldägget; analysis; Storytelling; genus; reklamfilm; Guldägget; analys;

    Sammanfattning : Abstrakt I vårt arbete har vi utgått från bland annat begreppet storytelling. Storytelling innebär att man använder sig av historier vid exempelvis marknadsföring. Storytelling kan till exempel användas för att stärka ett varumärke eller för att marknadsföra en enskild produkt eller tjänst genom till exempel reklamfilm. LÄS MER