Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Browse Offline, Buy Online? : Exploring how showrooming is affected by customer experience in the clothing industry

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Julia Blomberg; Malin Christensson; John Synnes; [2020]
    Nyckelord :Showrooming; Customer Experience; In-store Experience; Decision Making;

    Sammanfattning : Background: In the last 20 years, the retail industry has experienced a drastic transformation and the rise of e-commerce has resulted in a change in the retail business models. Thus, there has been a shift from the traditional single-channel format to a multi-channel format. LÄS MER

  2. 2. E-handelns påverkan på lokala marknader & detaljhandels skiftet - En kvalitativ fallstudie om hur den förändrade konkurrensen påverkar olika lokala marknader hos Ljusexpertens butiker och om framtida strategier för att nå digital natives.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Navid Ghate; Iskander Sriha; [2019-06-20]
    Nyckelord :E-handel; detaljhandel; digital natives; showroomers; lokalmarknad; heminredningsbranschen; prismatchning; likformiga priser.;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att beskriva hur den förändrade konkurrensen har påverkat detaljhandeln inom segmentet belysning, samt hur företagen planerar inför framtida förändringar hos konsumenters beteende. Studien utgår från två frågeställningar för att besvara syftet, ” Hur har E-handeln påverkat butikerna på olika lokala marknader?” och ”Vad är butikernas framtida strategier för att nå den ökade andelen av ’digital natives’?”. LÄS MER

  3. 3. Showrooming – Displayed and played. : - A case study from a brick-and-mortar perspective

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Westerlund; Mikael Westin; [2018]
    Nyckelord :Showrooming; Omni- and Multichannel retailing; Freeriding; Research Shopping;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this study was to deepen the understanding of how showrooming affect the exploited brick-and-mortar businesses. This was done by investigating an industry characterized by high levels of employee knowledge where the expertise of the personnel create showrooming incentives. LÄS MER

  4. 4. Showrooming phenomenon – A grounded theory investigation of the showrooming phenomenon via a customer’s lens

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Boyang Shi; Jinwan Liu; [2018]
    Nyckelord :Showrooming phenomenon; Customer perspective; Cross-channel consumption behavior; Grounded theory research;

    Sammanfattning : Problem: Showrooming phenomenon refers to the customer behavior of physically experiencing the product in a physical store before purchasing it from online stores. It is becoming increasingly prevalent today and has attracted the interest of academia. LÄS MER