Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Barnen kan mer än vi : - En studie kring digitala verktyg i förskolan ur pedagogiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Jessica Pejerup; Jennie Lindestam; [2015]
    Nyckelord :Digitala verktyg; förskola; kompetens; pedagog; smartboard; surfplatta;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att undersöka hur pedagoger beskriver användandet av digitala verktyg i förskolan och sin förtrogenhet med att hantera dessa. Ett syfte är också att undersöka på vilka sätt pedagoger uppfattar att digitala verktyg bidrar till sociala samspel i förskolan. LÄS MER

  2. 2. Hur använder man en interaktiv skrivtavla i förskolan?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :James Dickson; [2012]
    Nyckelord :förskola; IWB; SMARTboard; sociokulturell teori;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet med denna studie var att få en inblick i hur man kan använda en interaktiv skrivtavla (ofta förkortad IWB)av märket SMARTboard i förskolan och även se om användningen kan kopplas till den sociokulturellalärandeteorin som rör samspel, interaktion och kommunikation mellan människor men även mellan människoroch andra objekt, såkallade medierande redskap eller artefakter.Syftet preciseras i följande frågeställningar:- Hur tänker sig pedagogerna att IWB kan användas?- Hur använder man den på ett planerat sätt?- Hur använder man den på ett oplanerat sätt?Studien genomfördes i två förskolor och innehåller två intervjuer med personal som har erfarenhet av attanvända en interaktiv skrivtavla i sin verksamhet. LÄS MER

  3. 3. "Oj vad spännade, oj vad svårt" : Den digitala skrivtavlans implementering i skola och förskola.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Madeleine Winemark; Sanne Elofsson; [2011]
    Nyckelord :IKT; Smartboard; Implementering; Skola; Förskola; Digital skrivtavla;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur pedagoger upplever implementeringen och villkoren att arbeta med den digital skrivtavlan. Det har även varit av intresse att se vilka förväntningar det finns på användningen av Smartboarden. LÄS MER