Sökning: "spelmotorer"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet spelmotorer.

  1. 1. Radar and sea clutter simulation with Unity 3D game engine

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och system

    Författare :Mikael Johnsson; Linus Bergman; [2023]
    Nyckelord :radar simulation; sea clutter simulation; game engine; Unity; ray tracing; compute shader; graphics programming; GPU; radarsimulering; sjöklottersimulering; spelmotor; Unity; strålspårning; compute shader; grafisk programmering; GPU;

    Sammanfattning : Game engines are well known for their use in the gaming industry but are starting to have an impact in other areas as well. Architecture, automotive, and the defence industry are today using these engines to visualise and, to some extent, test their products. LÄS MER

  2. 2. Animation Graph

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Jonathan Berg; [2023]
    Nyckelord :animation; graph; dataflow; game development;

    Sammanfattning : This work introduces a data model, compiler and runtime interpreter to drive the logic of animation graphs in game engines. The primary purpose of an animation graph is to allow for animation logic to be evaluated in a data driven way, which enables game programmers and animators to work iteratively and in parallel. LÄS MER

  3. 3. Performance comparison of WebGPU and WebGL in the Godot game engine

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaper

    Författare :Emil Fransson; Jonatan Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Game Engine; Performance Overhead; Rendering; WebGPU; WebGL; Spelmotor; Prestandakostnader; Rendering; WebGPU; WebGL;

    Sammanfattning : Background. For rendering graphics on the web, WebGL has been the standard API to employ over the years. A new technology, WebGPU, has been set to release in 2023 and utilizes many of the novel rendering approaches and features common for the native modern graphics APIs, such as Vulkan. LÄS MER

  4. 4. Depth of field post-processing using neural networks

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH

    Författare :Otto Holmström; [2022]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : It is possible to create images from a computer model closely resembling those taken with a physical camera. To improve the photo-realism and perceived quality of a rendered image, it is often desireable to add realistic effects that do not appear in computer graphics due to the camera model. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av program för generering av 3D-miljö i Unity : Baserat på gatu- och kontorsritningar

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för datavetenskap

    Författare :Anton Ågren; Tom Olsson; [2022]
    Nyckelord :Unity; radiovågor; radio;

    Sammanfattning : Inom telekommunikation använder man sig av radioantenner för att sända radiovågor, vilket levererar data till enheter med mottagare. När man placerar antennen är målet att uppnå den mest optimala räckvidden för radiovågor. Detta kräver att någon måste befinnas på den platsen i verkligenheten där antennen ska placeras. LÄS MER