Sökning: "sponsringens roll i marknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden sponsringens roll i marknadsföring.

  1. 1. Sponsring är inte välgörenhet : En studie kring relationen mellan en svensk idrottsklubb och dess sponsorer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Andersson; Hannes Schultz; [2018]
    Nyckelord :relationer; sponsring; engagemang; exponering; associering; Örebro;

    Sammanfattning : Sponsring är ett verktyg för marknadsföring och kommunikation. Som företeelse har sponsringens utveckling dokumenterats och forskats kring. Vad som emellertid inte är lika utforskat, är vad relationen mellan en svensk fotbollsklubb och dess sponsrande organisationer har för betydelse. LÄS MER

  2. 2. Sponsring : en metod att stärka varumärket?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Sandra Mathisson; Jenny Olsson; [2009]
    Nyckelord :sponsring; varumärke;

    Sammanfattning : Uppsatsen syfte är att analysera och tydliggöra sponsringens karaktär samt hur sponsring kan stärka och utveckla ett varumärke. Vi har använt oss av en kvalitativ metod i uppsatsen eftersom vi ansåg att denna metod lämpade sig bäst för vår studie. LÄS MER