Sökning: "sponsringens roll i marknadsföring"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden sponsringens roll i marknadsföring.
1. Sponsring är inte välgörenhet : En studie kring relationen mellan en svensk idrottsklubb och dess sponsorer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sponsring är ett verktyg för marknadsföring och kommunikation. Som företeelse har sponsringens utveckling dokumenterats och forskats kring. Vad som emellertid inte är lika utforskat, är vad relationen mellan en svensk fotbollsklubb och dess sponsrande organisationer har för betydelse. LÄS MER
2. Sponsring : en metod att stärka varumärket?
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Uppsatsen syfte är att analysera och tydliggöra sponsringens karaktär samt hur sponsring kan stärka och utveckla ett varumärke. Vi har använt oss av en kvalitativ metod i uppsatsen eftersom vi ansåg att denna metod lämpade sig bäst för vår studie. LÄS MER