Sökning: "Emotional benefits"
Visar resultat 1 - 5 av 141 uppsatser innehållade orden Emotional benefits.
1. Anställdas erfarenheter av utbildningsinsatser inom den offentliga sektorn
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : This study intends to map out the experiences of municipal employees regarding continuous workplace education. The goal of this study is to paint a better picture of employees' workplace education in the hopes of showing their benefits as well as giving employers clear points of improvement for further implementation. LÄS MER
2. Social isolering, äldres upplevelse under covid-19 pandemin : En litteraturöversikt med kvalitativ ansats
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Livslängden i världen ökar kontinuerligt och även den äldre populationen. Covid-19 pandemin innebar stor påverkan på samhället och restriktioner, bland annat social isolering, infördes för att begränsa smittspridningen. Dessa restriktioner riktades främst mot riskgrupper vilket innebar begränsningar i deras livsstil. LÄS MER
3. Den djurassisterade terapins mätbara och erfarna effekt på välbefinnande hos patienter inom barnsjukvård
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Redan på 1790-talet visades positiva interaktioner med djur ge fördelar för människor. Djur har funnits vid människans sida sedan tusen år tillbaka och under de senaste 50 åren har implementeringen av djurassisterad terapi ökat. LÄS MER
4. Relationen mellan Social media & Emotionell reglering : En kvantitativ enkätstudie
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Sociala medier har förändrat männskors sätt att interagera, uttrycka sig och dela information. Det har integrerat sig som en naturlig del av många individers vardagar men trots alla fördelar som det medför, kommer det med en del problematiska aspekter. LÄS MER
5. More Than a Music Artist? A qualitative study on consumer archetypes through the dynamics of fan-artist parasocial relationships
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: This study examines how parasocial relationships between music artists and fans foster a plethora of different consumer attitudinal outcomes, with the purpose to provide clarity through the shaping of distinct consumer archetypes, while offering in this way practical insights for marketers and industry professionals. The context of K-pop is used to delve deeper into the understanding of the use of the parasocial sphere in the music industry scenario. LÄS MER