Sökning: "teacher decision making process"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden teacher decision making process.

  1. 1. Lärares erfarenheter av heldigitala läromedel : Arbetsprocesser i den dynamiska klassrumskontexten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Mariell Viklund; [2024]
    Nyckelord :Digital educational materials; collaborative Digital Textbooks; teacher perspective; teacher decision making process; technology integration; Digitala lärresurser; heldigitala läromedel; lärarperspektiv; lärares beslutsprocess; teknikintegrering;

    Sammanfattning : Fully digital educational materials, collaborative Digital Textbooks (cDTB), are common in the Swedish educational materials market. This study examines, from the teachers' point of view, the advantages and challenges of cDTB, and the decision-making process of teachers regarding the selection of educational materials was analysed. LÄS MER

  2. 2. Förändringar Kring Fritidshemslärarens Yrkesroll : Hur har olika förändringar genom tiden förändrat kvaliteten och syftet på fritidshemmet? När är barn elever och när får barn vara barn?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Nanette Lindberg; Lena Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :after-school teacher; meaningful after-school activities; professional role; linguistics.; fritidshemslärare; meningsfull fritid; yrkesroll; språket;

    Sammanfattning : In this essay we have compared the after-school activities from the present day to how they were composed 15 years ago, as well as shedding light on some of the changes our profession has undergone in pace with a changing society. We observed that this subject has been brought up many times before, after reading multiple works, and the issue one would want to clarify is whether this change has been for the better or for the worse. LÄS MER

  3. 3. Train more people to save more lives : Teaching Cardiopulmonary Resuscitation (CPR) in compulsory schools in Sweden

    Master-uppsats, Umeå universitet/Designhögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Selvi Olgac; [2020]
    Nyckelord :Cardiopulmonary Resuscitation; CPR; Out-of-Hospital Cardiac Attack; Compulsory School; Teachers; Education Platform; Shared knowledge;

    Sammanfattning : Globally, out-of-hospital cardiac arrest (OHCA) occurs ranging between 20 to 140 per 100 000 people, with only 2-11% surviving. Immediate bystanders, i.e. a person close to the victim, performing Cardiopulmonary Resuscitation (CPR) have a vital role to play in the chain of survival from OHCA. LÄS MER

  4. 4. Studie- och yrkesvägledning inom vuxenutbildning : Tvärsnittsstudie om behov av och efterfrågan på vägledning inom vuxenutbildning ur studie- och yrkesvägledares och lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maria Gevorkian; Varvara Zalesova; [2020]
    Nyckelord :Direkt vägledning; vuxenutbildning; övergångar; matchning; SFI; Direct guidance; adult education; transitions; matching;

    Sammanfattning : Denna studie har som mål att undersöka behov av och efterfrågan på vägledning inom vuxenutbildning ur studie- och yrkesvägledares och lärares perspektiv. Empirin samlades med hjälp av semistrukturerade intervjuer. Fyra vägledare och fyra lärare på olika vuxenutbildningsenheter ställde upp på intervjuer. LÄS MER

  5. 5. SCHOOL COMMUNITY AND EXPERIENCES OF PARTICIPATION AND DEMOCRACY: AN ETHNOGRAPHIC STUDY IN THE CHILEAN EDUCATIONAL CONTEXT

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Alexis Morales Valdes; [2018-08-23]
    Nyckelord :School ethnography; democratic education; active participation; Chilean education;

    Sammanfattning : Abstract Chilean education is still in the process of overcoming a dark period of dictatorship where the school was governed by repressive, controlling and antidemocratic regulations. In 2009 a new general law for Chilean education was enacted that included several values suggesting a more active participation for all the members of the school community. LÄS MER