Sökning: "telekom aktörer"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden telekom aktörer.
1. Investigating Multi-Objective Reinforcement Learning for Combinatorial Optimization and Scheduling Problems : Feature Identification for multi-objective Reinforcement Learning models
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Reinforcement Learning (RL) has in recent years become a core method for sequential decision making in complex dynamical systems, being of great interest to support improvements in scheduling problems. This could prove important to areas in the newer generation of cellular networks. LÄS MER
2. Agile IT Infrastructure Transformation : A Case Study of a Nordic Incumbent Telco
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : In a growing digital economy, where demands for network services and competition from various communication-over-the-network service providers intensify, telecommunication companies need to keep up in an ever-changing environment. As there is a need to reduce time-to-market for new network services, agility becomes restrained by having to operate within large legacy IT infrastructure environments. LÄS MER
3. Market Susceptibility Toward Disruptive Business Model Innovation
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : This paper discusses the conditional factors indicating market susceptibility toward disruptive innovation. There is a need to separate the different forms of disruptive innovation into segments targeting; technology, product or business model disruption. LÄS MER
4. Penningpolitikens effekt på aktiekursen : En studie på svensk paneldata
Magister-uppsats, Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Reporäntan är en central ekonomisk variabel inom penningpolitiken. Förändringen i räntan påverkar investeringar, produktionsnivå och inflation, däribland aktiepriser. Effekten av en förväntad ändring av räntan kommer att avgöra räntekänsligheten på olika aktiepriser. LÄS MER
5. Värdeskapande strategier i Telekombranschen : En studie om återförsäljarnas överlevnad i Telekombranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Det problem som behandlas i denna undersökning är följande: Vilka faktorer är viktiga för att återförsäljare på Telekommarknaden skall ha förutsättningar för att skapa mervärde? Telekommarknaden har utvecklats väldigt snabbt under det senaste årtiondet i takt med den nya teknologin. Marknaden har tvingat Telekomföretagen till fokus på kundanpassning istället för på den tekniska produkten. LÄS MER