Sökning: "tillväxt och kultur i småföretag"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden tillväxt och kultur i småföretag.

  1. 1. Tillväxt i småföretag - Utifrån ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Fatmir Maloku; Klein Katarina; [2011]
    Nyckelord :Tillväxt; Småföretag; Medarbetarperspektiv; Tillväxt; Småföretag; Medarbetarperspektiv;

    Sammanfattning : SammanfattningTitel: Tillväxt i småföretag, utifrån ett medarbetarperspektivNivå: Kandidatuppsats i Ledarskap och Organisation III, 15 hpFörfattare: Fatmir Maloku & Katarina KleinUtgivningsår: Ht 2011Handledare: Anders EdvikProblemområde: Sammanfattningsvis beskriver tidigare studier kring tillväxt i småföretag, hur man ska förbereda sig inför en kommande förändring och hur man bäst handskas med denna. Dock studeras detta utifrån ett företagsperspektiv. LÄS MER

  2. 2. En undersökning om tillväxtsvårigheter bland småföretagare i Gävle kommun

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Niklas Nordström; Niclas Helgeson; [2010]
    Nyckelord :Småföretag; Gävle kommun; Tillväxt; Tillväxthinder; Tillväxtsvårigheter;

    Sammanfattning : Problemområde: Svenskt Näringslivs sammanställningar av Sveriges kommuners företagsklimat visar att Gävle kommun har ogynnsamma förutsättningar för småföretagare att utveckla och öka sin tillväxt. I och med de små företagens betydelse för att skapa arbetstillfällen kan en grundläggande uppfattning antas att Gävle kommun, med dess höga arbetslöshet och ofördelaktiga företagsklimat, drastiskt bör förändra den situation som idag råder. LÄS MER

  3. 3. Varför springer gasellen snabbare? : En kvalitativ studie om hur tillväxtföretag i Umeå arbetar med strategiimplementering.

    Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Marcus Edelbrink; Linda Engman; [2009]
    Nyckelord :Småföretag; tillväxtföretag; tillväxtstrategi; tillväxtteorier; resurser; kompetens; strategi; miljö; motivation; ledarskap och tillväxt.;

    Sammanfattning : Problem: Vilka tillväxtstrategier ligger till grund för snabbt växande gasellföretag och kan likheter identifieras i strategiimplementeringen? Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera om gasellföretag i Umeå har liknande tillväxtstrategier för att uppnå sin snabba framgång. Genom att identifiera och kartlägga företag i Umeå som kategoriseras som gasellföretag vill vi få en ökad inblick och förståelse kring vilka strategier som ligger till grund för den snabba tillväxten samt vilken påverkan ledaren har. LÄS MER

  4. 4. DÄRFÖR SATSAR INTE SMÅFÖRETAG PÅ ATT STRATEGISKT ANVÄNDA IT-BASERADE INFORMATIONSSYSTEM - En kvalitativ undersökning bland systemleverantörer och småföretag -

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Annie Karlsson; [2005]
    Nyckelord :Småföretag; IT-baserade informationssystem; finansiering; kultur; strategi; kompetens.;

    Sammanfattning : Småföretag är en viktig del av det svenska samhället och varje förbättring ökar möjligheterna för tillväxt. För att lättare ha möjlighet att hjälpa småföretagen är mitt syfte att förstå den problematik småföretag står inför när det gäller IT-baserade informationssystem. LÄS MER