Sökning: "säljargument"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet säljargument.

  1. 1. Technical Support and Self-Service Troubleshooting: An Insurance Approach

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Jakob Sundblad; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Technical support and services are growing more and more competitive and have become a selling point for many companies. One way companies differentiate themselves is through extensive self-service solutions as a part of the support structure. However, the underlying cost drivers are not well understood. LÄS MER

  2. 2. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Christoffer Eriksson; Edvin Qvist; [2021]
    Nyckelord :Design parameters; marketing; new product; Designparametrar; marknadsföring; ny produkt;

    Sammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER

  3. 3. Cost-effectiveness of conventional and self-ligated brackets in treatment of malocclusion : An unregulated market for unregulated teeth

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi

    Författare :Jens Eklundh; [2019]
    Nyckelord :Cost-effectiveness; self-ligated brackets; SLB; publicly funded; ICER; kostnadseffektivitet; självligerande brackets; SLB; offentligt finansierad; ICER;

    Sammanfattning : Background: All treatments, especially funded by social means, should be subject to cost-effectiveness studies to ensure that the best possible optimization decision it taken between different treatment options. Within the health care area this is a well-developed area. LÄS MER

  4. 4. Miljövänligt mode, ett trovärdigt budskap eller ett säljargument? : En studie om konsumenters attityder och tolkningar av gröna annonser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ellen Högberg; Patricia Håkansson; [2018]
    Nyckelord :Green marketing; Green advertisement; Market communication; Consumer attitudes and Marketing strategies; Grön marknadsföring; Gröna annonser; Marknadskommunikation; Konsumentattityder och Marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Modeindustrin präglas av ett uppmärksammande kring industrins förorening och dess miljörelaterade hållbarhetsproblematik. Till följd av detta har det skett en implementering av hållbarhet inom den textila värdekedjan. LÄS MER

  5. 5. Urbana nomader : Likheter och ojämlikheter på en rörlig bostadsmarknad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Marie Ekblad; [2018]
    Nyckelord :Stockholm; bostad; flyttkedja; bostadsbrist; urban; nomad; kosmopolit; livsstil; bostadsmarknad; arkitektur; rendering; Tellus Towers; Norra tornen; Snabba hus; Continental Apartments; Tentafabriken; SSM; Oscar Properties; Axxonen; Brahe Suites; Altitude; Stockholmshus; allmännyttan; höghus; skyskrapa; konceptboende; premiumbostad;

    Sammanfattning : I det här examensarbetet i arkitektur analyseras en ny typ av bostäder i Stockholmsområdet: konceptboendet. Bostadstypen är skapad för en ”urban nomad”. LÄS MER