Sökning: "tjänstevarumärke"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet tjänstevarumärke.

  1. 1. Det nygamla varumärket : En fallstudie om en återlansering av ett tjänstevarumärke

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Lisa Eklund; Hanna Wallman; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ett tjänstevarumärke är uppbyggt av flera olika komponenter och det är inte bara tjänsten i sig som räknas till varumärket. Det är hur kunderna uppfattar vad företaget säger att de erbjuder, hur andra människor ser på varumärket, samt hur väl företaget tar sig an sitt tjänsteutförande som bidrar till kundernas syn och uppfattning om ett tjänstevarumärke. LÄS MER

  2. 2. Kyliga relationer eller isbitna ambassadörer : Intern varumärkesutveckling inom franchisekonceptet ICEBAR BY ICEHOTEL

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Susanne Laitinen; [2011]
    Nyckelord :Experience room; prepurchase service experience; Tjänstevarumärken; intern varumärkesutveckling; franchise; testkörning; tjänster;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker hur materiella och immateriella ledtrådar används vid förmedling av ett tjänstevarumärke i en internationell franchisekontext. Begreppet experience room (Edvardsson, Enquist och Johnston, 2005) tillämpas för att undersöka konceptet ICEBAR BY ICEHOTEL i egenskap av testkörning (prepurchase service experience) av ICEHOTELs erbjudande, samt hur franchisegivaren hanterar de särskilda förhållanden som uppstår vid förmedling av tjänster via franchisetagare i egenskap av varumärkesambassadörer. LÄS MER

  3. 3. Ett evenemang med flera organisationer kan förmedla en enhetlig varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Maria Ottemark; Emma Nordström; [2011]
    Nyckelord :brand identity; core value; events; organisational structure; service brand; evenemang; kärnvärde; organisationsstruktur; tjänstevarumärke; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Traditionell marknadsföring tycks ha allt svårare att nå konsumenter. När flera vill göra sig hörda samtidigt blir det svårt att sticka ut och göra sig sedd. När någon kommer med något nytt, gör andra likadant. Ett sätt att sticka ut är genom att vara originell och ha en unik varumärkesidentitet, eftersom den är svår att kopiera. LÄS MER