Sökning: "traditionell läs och skrivundervisning"
Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden traditionell läs och skrivundervisning.
6. Barn, skriftspråk och skola : Fyra lärare i förskoleklass och årskurs 1 berättar om sitt arbete med barns literacyutveckling.
Kandidat-uppsats, Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : Denna uppsats syftar till att belysa och diskutera lärares didaktiska val i arbetet med barns literacyutveckling i förskoleklass respektive årskurs 1. Som grund ligger ett sociokulturellt perspektiv på lärande samt forskning om barns literacyutveckling, och med utgångspunkt i detta samt i min studie har didaktiska val i arbetet med barns literacyutveckling kunnat belysas och diskuteras. LÄS MER
7. Läs- och skrivinlärning via dator hos elever i årskurs 1
Magister-uppsats, Logopedi; HälsouniversitetetSammanfattning : Den formella läs- och skrivundervisningen i Sverige inleds i årskurs 1. Hur läs- och skrivundervisning bedrivs kan skilja sig åt mellan olika klasser. Trageton (2005) har utvecklat en läs- och skrivinlärningsmetod där inlärningen sker via dator. LÄS MER
8. Inledande läs-och skrivundervisning : En studie av en lärares arbetssätt
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka hur inledande läs-och skrivinlärning går till ute i praktiken. Anledningen till att vi blev intresserade av detta är på grund av att mycket av den litteratur vi läst om, inom detta område, har allting varit svart eller vitt. LÄS MER