Sökning: "värdeskapande process"

Visar resultat 16 - 20 av 323 uppsatser innehållade orden värdeskapande process.

  1. 16. Demokratisering av hållbarhetsdata : Designöverväganden för Business Intelligence-verktyg i Greentech-företag

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hugo Lindgren; Simon Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Business Intelligence; BI; Sustainability; Greentech; Electric Car Charging; Donald Norman; Action Design Research;

    Sammanfattning : Two trends that have become increasingly noticeable in recent years are increased data volumes and an increased focus on climate change. With an ever-increasing number of companies performing value-creating activities at the intersection of these two areas, and still relatively few previous studies, there is an interest in investigating how these two areas can be integrated. LÄS MER

  2. 17. Automatiseringens Effekter på Redovisningsekonomers Arbetsliv : En kvalitativ analys baserad på Teknologisk Acceptans och Arbetsmotivation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Johannes Wallin; Simon Hagström; [2023]
    Nyckelord :automation; work motivation; technological acceptance; accounting economist; automatisering; arbetsmotivation; teknologisk acceptans; redovisningsekonom;

    Sammanfattning : Informatikens inflytande ökar i redovisningen. Automatiseringen, som en del av detta, utvecklas kontinuerligt och har blivit en central kärna för företag i att säkerhetsställa transparens i redovisningen. Automatiserad redovisningspraxis bygger på centrala tekniker som Artificiell Intelligens och Robotic Process Automation. LÄS MER

  3. 18. Co creation strategy: application to the customer relation in a packaging company and real estate agency. : A qualitative study, with the perspective of business to business and business to customer

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Samia Dahir Idriss; [2023]
    Nyckelord :customer relationship management; co creation strategy; customer engagement; Value creation; Co creation; Co-production.; kundrelationshantering; samskapande strategi; kundengagemang; värdeskapande; samskapande; samproduktion.;

    Sammanfattning : This master thesis investigated whether co creation strategy can be effective in a business to business and business to customer and can enhance customer relations challenges. This is to be able to help NykopingHem and EQpack enhance their current customer relations challenges. LÄS MER

  4. 19. Struggle for Survival : A Case Study of the Reindeer Industry in Sweden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Jury Flickenschild; Carlotta Schäfer; Matilda Östlund; [2023]
    Nyckelord :Reindeer Herding; Sami; Challenges; Indigenous Business; Industry Survival;

    Sammanfattning : Background: Within capitalistic economies the notion persists that only the most efficient and profit-maximizing companies and industries, that withstand the market mechanisms, should sustain. However, market mechanisms currently do not sufficiently consider non-monetary value creation such as social and environmental contributions. LÄS MER

  5. 20. Storskogens styr- och investeringsprocess : Fasen före förvärv och dess påverkan på styrning efter integration

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Anton Fredriksson; Axel Sjöman; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ett investmentbolags uppgift handlar om att bygga upp en portfölj som anses respektabel. Val av företag görs i beaktning av potentiella framtida företagsintäkter. Förvärvande företag skaffar sig bättre erfarenhet kring vilka företag som ska förvärvas och att omorganisering i förvärvade bolag möjliggör värdeskapande. LÄS MER