Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ¿Cachái lo que estái diciendo? Un estudio sobre el uso del voseo chileno en tres entrevistas

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Spanska

    Författare :Martin Silva; [2022]
    Nyckelord :voseo; voseo chileno; tuteo; formas de tratamiento; cortesía; pragmática; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Esta tesina tiene por objeto investigar el uso del voseo chileno. Esto se hace a través del análisis en tres entrevistas. El problema central es investigar en qué contextos, o en qué partes, se usa el voseo chileno durante una conversación. LÄS MER

  2. 2. Subjektspronomina i spanskaundervisningen : Om tolkningen av nollsubjektsparametern i undervisningen av spanska som L2 och hur den påverkar elevernas användning av subjektspronomina samt automatisering av verbböjning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Carina Olsson; [2019]
    Nyckelord :Spanish teaching; subject pronouns; null subject parameter; pro-drop language; verb conjugation.; spanskaundervisning; subjektspronomina; nollsubjektsparameter; pro-drop språk; verbböjning.;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to study whether there is a correlation between how subject pronouns are introduced in Spanish teaching and the pupils' difficulties regarding both their use and the understanding of verb conjugation. What is being investigated is: a) to what extent and in what contexts subject pronouns appear in Spanish textbooks, and b) how secondary education teachers of Spanish work with subject pronouns in the classroom. LÄS MER

  3. 3. Vad händer med språket och skrivandet när eleverna chattar på spansklektionen? : En jämförelse av individuellt skrivande och chattskrivande i socialt medium

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Helen Salinas; [2017]
    Nyckelord :Computer-Mediated communication; chat; L3; grammar; foreign language writing; Spanish; variable analysis;

    Sammanfattning : In this study, individually written essays are compared with interactively written chat texts with the aim to investigate, describe and to some extent explain what happens to the language and the writing during a chat session. Students in a Swedish upper secondary school studying Spanish A2 completed two jigsaw tasks through writing and the texts were analyzed from a descriptive grammatical and stylistic perspective through variable analysis. LÄS MER