Sökning: "veronica bergman"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden veronica bergman.
1. Interagerbara objekt i spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Undersökningen har som syfte att testa frågeställningen "Är prominensvärde eller association viktigast vid val av färger på interagerbara objekt i en spelmiljö inspirerad av fantasygenren?". För att göra detta har artiklar kring form, färg och interaktion granskats gällande hur prominens och association sett ut i tidigare undersökningar inom dessa områden. LÄS MER
2. Styrningens praktiska utformning vid implementering av Lean : En studie hos Lindbäcks Bygg
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Dagens företag möts av en marknad där konkurrensen är hög och det krävs därmed att företag anpassar sig efter kundernas krav. Lean är en strategi med kundorienterad produktion och syftet med strategin är att eliminera onödiga kostnader. LÄS MER
3. Value stream mapping i praktiken : En fallstudie på Light My Fire
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Titel: Value stream mapping in practice – A case study at Light My FireAuthors: David Rydman and Tomas Önnemar Mentor: Veronica Ülgen Svensson Examiner: Åsa Gustafsson Background: Companies push their prices in today's markets to be competitive, which means that companies need to find ways to reduce costs while maintaining profits. (Cudney, 2009) According to Bergman and Klefsjö 2007, the basic rule of quality improvement says "there is always a way to achieve higher quality at a lower cost". LÄS MER
4. Tro på skolan! Lärares syn på religionsämnet i åk 4 och 5 i en tid av förändring
Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildningSammanfattning : Uppsatsens huvudfrågor handlar om hur religionsämnet och kursplanerna har förändrats genom tiderna, hur ämnet kan beskrivas utifrån olika perspektiv samt vilka förutsättningar ämnet har. För att få fram lärarnas förhållningssätt till ämnet, och dess konsekvenser, har vi utgått från följande frågeställningar: Vilket existensberättigande har religionsämnet i dagens och morgondagens skola, vilka syften ser lärare som religionskunskapens viktigaste samt hur påverkar detta lärares val av arbetsområden och informationskällor? Enkätstudien grundar sig på 11 lärare i grundskolans åk 4 och 5. LÄS MER