Sökning: "visual learning."
Visar resultat 1 - 5 av 560 uppsatser innehållade orden visual learning..
1. Efficiency by design : A way to meet expert users' needs
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : The administration software is a crucial component of any successful company. It is often overlooked, but it plays an essential role in ensuring the smooth operation of the business. It is the backbone of the company's operations, and it must be able to meet the evolving needs of its users. LÄS MER
2. Exkursion i bildämnet : Lärande utanför klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka begreppet exkursion och utforska lärarens perspektiv på exkursionen som en pedagogisk metod. I det insamlade empiriska materialet analyserar vi tematiskt exkursionen i bildämnet som lärandemetod, samt hur lärare anser dessa upplevelser påverkar eleverna. LÄS MER
3. Where to Fuse
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : This thesis investigates fusion techniques in multimodal transformer models, focusing on enhancing the capabilities of large language models in understanding not just text, but also other modalities like images, audio, and sensor data. The study compares late fusion (concatenating modality tokens after separate encoding) and early fusion (concatenating before encoding) techniques, examining their respective advantages and disadvantages. LÄS MER
4. A Simulation Game Approach for Improving Access to Specialized Healthcare Services in Sweden
Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : In Sweden, where a decentralized healthcare system is applied, all patients are registered at a primary healthcare center. To access most of the publicly funded specialized care clinics, patients need to be referred by a general physician at the primary healthcare center. LÄS MER
5. Exploring serial positioning effects in Claeson-Dahl's Test for verbal learning and retention – a naturalistic study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Serial positioning effects and the derived recency ratio has shown increasing promise as clinical tools for evaluating neurocognitive disorders. These measures have remained unexplored in Claeson-Dahl’s Test for verbal learning and retention (CDT). LÄS MER