Konsumenternas attityd till reklam på Snapchat

Detta är en Kandidat-uppsats från Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

Sammanfattning: Titel: Konsumenternas attityd till reklam på Snapchat Nivå: Kandidatuppsats inom företagsekonomi med inriktning på internationell marknadsföring (15 HP), VT-2016. Författare: Emelie Tillack & Jonathan Ekhamn Handledare: Navid Ghannad Examinator: Hélène Laurell Syfte: Syftet med den här studien är att skapa en ökad kunskap ochförståelse kring konsumenternas attityd till reklam på Snapchat. Metod: Denna uppsats utgår från ett deduktivt förfaringssätt. Detta kombinerat med både en kvantitativ och en kvalitativ ansats harutmynnat i en enkätundersökning samt åtta djupintervjuer med respondenter som är aktiva på Snapchat. Teoretiskt Ramverk: Detta kapitel behandlar teorier om vad en attityd är, en attitydmodell, attityder på sociala medier, integritet samt push och pullmarknadsföring. Empiri: Kapitlet redogör för den empiri som samlats in genom vår enkätundersökning och de åtta djupintervjuerna. Slutsats: Undersökningen visar att konsumenternas attityd till reklam på Snapchat är positiv. Anledningen till detta är att reklamen på Snapchat är frivillig. Genom underhållande och trovärdig reklam ökar konsumenternas positiva attityd. Nyckelord: Snapchat, Attityd, Push & Pull, Integritet, Sociala medier, Reklam

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)