Sökning: "H M Marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 39 uppsatser innehållade orden H M Marknadsföring.

  1. 16. ”Make Feminism Radical Again” : En ideologikritisk undersökning av H&M:s användning av feministiska budskap, och dess konsekvenser för feminismens politiska agenda. 

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Genusvetenskap

    Författare :Emilia Hornsved; [2017]
    Nyckelord :Femvertising; Neoliberalism; Appropriation; Feminism; H M; Sales strategy; Branding; Marketplace-feminism; Neoliberal feminism; Postcolonialism; Production.; Femvertising; Nyliberalism; Appropriering; Feminism; H M; Säljstrategi; Marknadsföring; Marknads-feminism; Nyliberal feminism; Postkolonialism; Produktion.;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to find out in what ways the global clothing company H&M uses political and ideological statements, such as feminism, as a sales strategy. I have noticed an expanding trend in fashion; the use of feminism as branding, and how companies such as H&M have started profiling themselves with feminism. LÄS MER

  2. 17. "Make Feminism Radical Again" : En ideologikritisk undersökning av H&M:s användning av feministiska budskap, och dess konsekvenser för feminismens politiska agenda

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Genusvetenskap

    Författare :Emilia Hornsved; [2017]
    Nyckelord :Femvertising; Neoliberalism; Appropriation; Feminism; H M; Sales strategy; Branding; Marketplace-feminism; Neoliberal feminism; Postcolonialism; Production; Femvertising; Nyliberalism; Appropriering; Feminism; H M; Säljstrategi; Marknadsföring; Marknads-feminism; Nyliberal feminism; Postkolonialism; Produktion;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to find out in what ways the global clothing company H&M uses political and ideological statements, such as feminism, as a sales strategy. I have noticed an expanding trend in fashion; the use of feminism as branding, and how companies such as H&M have started profiling themselves with feminism. LÄS MER

  3. 18. Det är inte lätt, men det är rätt : En studie av grön marknadskommunikation på H&M-gruppens hemsidor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Liona Islamian; Isak Wilkens; [2017]
    Nyckelord :Grön marknadskommunikation; påverkan; miljömässig hållbarhet; grön reklam; e-handelskampanjer;

    Sammanfattning : Hållbar marknadsföring blir allt viktigare för att företag och konsumenter ska följa hållbara konsumtions- och produktionsmönster och därigenom minska påverkan på klimat, miljö och människors hälsa. Tidigare forskning har visat att klädföretag som strävar efter att kommunicera ut hållbara produkter ofta misslyckas med att vara trovärdiga. LÄS MER

  4. 19. Vill du ha en påse? : Hur en påse skapar ökad kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Fransson; Josefine Lindstrand; Josefin Kautto; [2017]
    Nyckelord :Bag; Customer Loyalty; Marketing; Branding; Attitude; Påse; Kundlojalitet; Marknadsföring; Varumärke; Attityd;

    Sammanfattning : Textilmarknaden blir allt mer utsatt för konkurrens. Företag måste idag vara duktiga på att erbjuda konsumenter något utöver det vanliga för att hålla sig kvar på marknaden. LÄS MER

  5. 20. #regram - en netnografisk studie av de svenska klädkedjorna Gina Tricots, H&Ms och KappAhls konton på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jasmine Johansson; [2017]
    Nyckelord :Instagram; Regram; Sociala medier; Marknadsföring; Netnografi; Reaktioner; Innehåll; Tillgänglighet; Ambassadörer; Svenska klädkedjor; Gina Tricot; H M; KappAhl;

    Sammanfattning : Sociala medier tillsammans med Instagram tar mer och mer plats i dagens samhälle och företag ställer sig ständigt frågan hur de bör marknadsföra sig där. Denna studie undersöker den uppkommande strategin regram, vilket innebär en återupprepning av en redan publicerad bild på Instagram. LÄS MER