Sökning: "H M Marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 39 uppsatser innehållade orden H M Marknadsföring.
16. ”Make Feminism Radical Again” : En ideologikritisk undersökning av H&M:s användning av feministiska budskap, och dess konsekvenser för feminismens politiska agenda.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/GenusvetenskapSammanfattning : The aim of this essay is to find out in what ways the global clothing company H&M uses political and ideological statements, such as feminism, as a sales strategy. I have noticed an expanding trend in fashion; the use of feminism as branding, and how companies such as H&M have started profiling themselves with feminism. LÄS MER
17. "Make Feminism Radical Again" : En ideologikritisk undersökning av H&M:s användning av feministiska budskap, och dess konsekvenser för feminismens politiska agenda
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/GenusvetenskapSammanfattning : The aim of this essay is to find out in what ways the global clothing company H&M uses political and ideological statements, such as feminism, as a sales strategy. I have noticed an expanding trend in fashion; the use of feminism as branding, and how companies such as H&M have started profiling themselves with feminism. LÄS MER
18. Det är inte lätt, men det är rätt : En studie av grön marknadskommunikation på H&M-gruppens hemsidor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hållbar marknadsföring blir allt viktigare för att företag och konsumenter ska följa hållbara konsumtions- och produktionsmönster och därigenom minska påverkan på klimat, miljö och människors hälsa. Tidigare forskning har visat att klädföretag som strävar efter att kommunicera ut hållbara produkter ofta misslyckas med att vara trovärdiga. LÄS MER
19. Vill du ha en påse? : Hur en påse skapar ökad kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Textilmarknaden blir allt mer utsatt för konkurrens. Företag måste idag vara duktiga på att erbjuda konsumenter något utöver det vanliga för att hålla sig kvar på marknaden. LÄS MER
20. #regram - en netnografisk studie av de svenska klädkedjorna Gina Tricots, H&Ms och KappAhls konton på Instagram
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Sociala medier tillsammans med Instagram tar mer och mer plats i dagens samhälle och företag ställer sig ständigt frågan hur de bör marknadsföra sig där. Denna studie undersöker den uppkommande strategin regram, vilket innebär en återupprepning av en redan publicerad bild på Instagram. LÄS MER