Sökning: "H M Marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade orden H M Marknadsföring.
21. Två sidor av sociala medier : En kvantitativ och kvalitativ studie av vad två företag publicerar på Facebook och vad ett urval av följare tycker om innehållet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : A lot of today’s marketing have moved to social media-platforms, especially Facebook. But how do companies use this media to communicate to their customers? And what does the customers who follow the companies on Facebook feel about the content being published? The purpose of this study is to get a better understanding on what two large companies, H&M and Spotify, publish on Facebook and to find out what their followers perception of the content is. LÄS MER
22. Sociala medier som ett nytt verktyg : En netnografisk studie om hur svenska företag använder digitala plattformar idag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Nya tekniker som Web 2.0 har med en tvåvägskommunikation utvecklat förutsättningarna på Internet som i sin tur bidragit till sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram. Denna tillväxt har ändrat marknadsföring från att rikta sig mot ”rätt” kunder till att skapa en relation med sina kunder. LÄS MER
23. Sustainable Communication or Communicating Sustainability? : A qualitative research studying sustainable marketing practices at IBM, Max Burgers & H&M
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The demand for sustainability initiatives is increasing by both consumers and organizations (Gittell, et al. 2013). It changes the way businesses are operating and communicating, hence the interest for sustainable marketing has increased. LÄS MER
24. Den som gapar efter mycket, fångar ofta hela stycket - En kvantitativ studie om konsumenters emotionella band till varumärken
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This paper examines the relationship between the experienced quality in the offering of a brand, emotional attachment and consumer commitment. The study aim to explore several dimensions of the experienced quality in the offering of a brand. LÄS MER
25. Påverkas du av andras klagomål? En kvantitativ studie om missnöjesspridning i sociala medier
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : During the recent years, daily communication between companies and their customers has increasingly moved from traditional customer service channels to social media. This has resulted in customer complaints being voiced on company Facebook pages, Instagram posts and tweets. LÄS MER