Sökning: "Market SECTOR"
Visar resultat 6 - 10 av 2414 uppsatser innehållade orden Market SECTOR.
6. Arbetsmotivation kopplat till kön och arbetsmarknadssektor : En kvantitativ studie om inre och yttre arbetsmotivation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Motivation har beskrivits som en viktig faktor för välbefinnande och prestation i arbetet. Därmed har det för arbetsgivare blivit allt högre prioriterat att beakta och synliggöra det som motiverar anställda att arbeta. LÄS MER
7. En yrkesstolthet, eller ett yrkessvek? : En kvalitativ studie om socialsekreterare, emotionellt lönearbete och etisk stress inom individ och familjeomsorgens myndighetsutövning
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Vår tids reformering inom den offentliga sektorn har genererat stora organisatoriska förändringar för den svenska socialtjänsten. Implementeringen av New public management [NPM] och en evidensbaserad praktik [EBP] har resulterat i en marknadsstyrd verksamhet med fokus på effektivitet och produktivitet. LÄS MER
8. Organisationskulturens betydelse för work-life balance hos nyexaminerade i konsultbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : In this essay, work-life balance and organizational culture within the consulting industry among recent graduates has been examined. Both aspects have been previously studied in the consulting sector, but previous research has not been found where both aspects are investigated in relation to each other and recent graduates. LÄS MER
9. När är data en nödvändig nyttighet? - En analys av skyldigheten att dela data i det digitala ekosystemet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Den tekniska utvecklingen har påverkat hur vi interagerar och bidragit till betydande framsteg. Samtidigt har den medfört utmaningar i form av bristande differentiering på den inre marknaden till följd av varierande datainnehav bland aktörer. LÄS MER
10. Bonus Slopus: Examining the Effect of Removing Bonus Incentives for Electric Vehicles on Adoption
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : In the global battle against climate change, the pursuit of sustainable transportation, particularly through the adoption of electric vehicles (EVs), has become a central focus. This thesis investigates the specific case of Sweden and delves into the repercussions of removing the climate bonus subsidy for EVs, exploring its immediate and potential long-term impacts on the market. LÄS MER