Sökning: "Telephone nurse"
Visar resultat 6 - 10 av 101 uppsatser innehållade orden Telephone nurse.
6. Sjuksköterskors erfarenheter av telefonrådgivning inom primärvård : En systematisk litteraturstudie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Introduktion: Telefonrådgivning är en svår uppgift som ställer höga krav på sjuksköterskan. Det krävs att sjuksköterskan har bred kunskap inom många olika områden, samtidigt som en bedömning ska göras utan att sjuksköterskan kan se patienten. Det är en viktig och krävande uppgift. Därför är det viktigt att belysa ämnet. LÄS MER
7. Hälsofrämjande patientmöten vid telefonrådgivning : Distriktssköterskors erfarenheter – en intervjustudie
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Hälsofrämjande patientmöten vid telefonrådgivning på vårdcentral är en stor del i distriktssköterskans arbete. Arbetsuppgiften blir allt vanligare och ställer krav på distriktssköterskans yrkeskunnighet för att utifrån ett personcentrerat förhållningssätt skapa ett patientmöte där hela patientens livsvärld tas i beaktande. LÄS MER
8. Sjuksköterskors upplevelser av telefonrådgivning till äldre patienter inom primärvården : En kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund Telefonrådgivning är idag en viktig del i primärvårdens verksamhet. Det är ett utmanande arbete där det inte går att se eller undersöka patienten. Forskning kring telefonrådgivning riktad till äldre patienter är skral och fokuserar inte på sjuksköterskans perspektiv. LÄS MER
9. Sjuksköterskors upplevelser av att arbeta med telefonrådgivning : En litteraturbaserad studie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - grundnivåSammanfattning : Background: Telephone counseling is constantly increasing in health care. It involves a dialogue and assessment process with the aim of examining both the subjective and objective in patients' health problems. Telephone counseling is made difficult when there is no visual contact. LÄS MER
10. "Hej, jag skulle behöva råd angående mitt barn" : Distriktssköterskors erfarenheter av telefonrådgivning med föräldrar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning till föräldrar som ringer in för deras barn är vanligt förekommande i distriktssköterskans arbete på hälsocentral. Att ge råd till föräldrar via telefonär en komplex situation som innebär att en person talar för någon annans räkning om dennes mående och symtom. LÄS MER