Sökning: "assessment of learning"
Visar resultat 21 - 25 av 775 uppsatser innehållade orden assessment of learning.
21. Learning Through Taking Action : An empirical study into the early-stage business model development for a novel technology
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis examines the critical factors shaping early-stage business model development. As a result, this paper provides insights and recommendations for the effective commercialization of innovations. LÄS MER
22. Fixation and Machine Learning A new method for measuring fixation in internet users using machine learning and natural language processing
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Fixation — the state of mind where an individual is intensely fixated on one individual, activity or idea — can be an early warning sign of an individual that will later go on to commit violent acts. This paper details the development of a method that measures fixation from texts written on internet forums, a method that could (when expanded) be a part of threat assessment and prevention of violence. LÄS MER
23. Circularity indicators in practice: Exploring companies’ application and linkages to sustainability
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : The Circular Economy (CE) has gained global recognition as a way to enable sustainability improvements in production and consumption systems. Numerous circularity indicators (c-indicators) have been developed by academia and practitioners to be used at the company level as analytical tools to measure progress towards a more circular economy. LÄS MER
24. En studie av formativ bedömning och dess påverkan på elevers lärande i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Definitionen av formativ bedömning är tämligen diffus och bred vilket gjort den förhållandevis öppen för tolkning. Detta har i sin tur lett till att formativ bedömning uppfattats och används av lärare på varierande sätt. LÄS MER
25. Konsekvenserna i praktiken av Idrott och hälsas (alltför?) diffusa läroplan : En diskursanalys av kunskapsämnet Idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : The aim of the essay was to investigate the discourses on Physical Education and Health as a subject of knowledge. This would be investigated to partly identify which repertoires the actors (the interviewed teachers) reproduced, partly to see what the discourses about Physical Education and Health as a subject of knowledge looked like. LÄS MER