Sökning: "attitudes to the music subject"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden attitudes to the music subject.

  1. 11. Bringing the outside to the inside : Incorporating pupil’s knowledge of extramural English in teaching English to young learners

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Sanna Sjödin Öberg; [2019]
    Nyckelord :Extramural English; EE; English outside of the classroom; motivation; music; English as a foreign language; EFL; Sweden; Primary school;

    Sammanfattning : In Sweden today, the English language is a part of our everyday lives. This means that from very young ages, children encounter the language in many different ways, media being one of the most common. This thesis aims to research if and how teachers in F-3 include this type of English in their teaching of English as a foreign language (EFL). LÄS MER

  2. 12. Musikundervisningen i grundskolan:Statusfyllt kunskapsämne eller obligatorisk massterapi? : En studie av synen på musikämnet i kursplanerna från år 2000 och 2011

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Karl Wictorin; [2017]
    Nyckelord :Lgr 11; Lpo 94; discourse analysis; attitudes to the music subject; Lgr 11; Lpo 94; diskursanalys; perspektiv på musikämnet;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att ta reda på vilka synsätt på musikämnet som framträder i den nya kursplanen för musik i grundskolan från år 2011, samt jämföra dessa synsätt med de som framträder i den äldre kursplanen från år 2000. Resultatet har uppnåtts genom en diskursanalys av de båda kursplanernas texter. LÄS MER

  3. 13. Sound Perspectives on Critical Type

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

    Författare :Magnus Andersson; [2016-01-07]
    Nyckelord :Typography; Music; Critical; Design; Norms;

    Sammanfattning : In Sound Perspectives on Critical Type the subject of typography is approached from the perspective of “skewed” and distorted music. The project explores how diversions and glitches can add values and communicating layers to a text that the “good” typography is lacking. LÄS MER

  4. 14. En palett av metoder - en kvalitativ intervjustudie av fyra musiklärare om hur de anpassar musikundervisningen i grundskolan för elever med rörelsenedsättning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Viktor Johansson; [2016]
    Nyckelord :music education; adaptations; inclusion; mobility impairments; disabilities; educational science; musikundervisning; anpassningar; inkludering; rörelsenedsättning; funktionsnedsättning; utbildningsvetenskap; musikpedagogik; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Music is a compulsory subject in Swedish elementary schools. This study presents the results of four music teachers' experiences in adapting music education for students with mobility impairments and their views on making it more inclusive and accessible for them. LÄS MER

  5. 15. Erfarenheter av musikundervisning i grundskolan : En intervjustudie av hur musikundervisningen i grundskolan skiljer sig mellan stadierna

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Emma Buréus; [2016]
    Nyckelord :music education in primary school; curriculum; learner perspective; interviews; socio-cultural perspective; musikundervisning i grundskolan; läroplaner; elevperspektiv; intervjuer; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur musikundervisningen i årskurs 1-6 påverkar förväntningen på och inställningen till musikundervisningen i årskurs 7-9. I bakgrunden presenteras en genomgång av tidigare och nu rådande läroplaner för grundskolan samt granskningar och forskning som gjorts inom området. LÄS MER