Sökning: "interactive medias"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden interactive medias.

  1. 1. ”Att få känna berättarglädjen” : En undersökning om hur lärare uppfattar att multimodala texter kan verka skrivutvecklande för elever i årkurs 4–6.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Monika Söderlund; [2020]
    Nyckelord :Multimodal texts; narrative texts; interactive medias; interaction; grades 4–6.; Multimodal text; berättande text; interaktiva medier; interaktion; årskurs 4–6.;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av grundskolorna öppnar för breda multimodala möjligheter. Tidigare forskning visar inte hur verksamma svensklärare hanterar multimodala texter i undervisningen för elever i årskurs 4–6. LÄS MER

  2. 2. Finnish Parliamentarians’ Experiences and Utilisation of Social Media in Political Communication

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Marjaana Brandt; [2019]
    Nyckelord :Social media; political communication; qualitative research; social media affordances; democratisation; social media logics;

    Sammanfattning : Abstract This study sheds light on how social media has permeated to political sphere, examining parliamentarians’ subjective experiences of social media in relation to their way to communicate. The study explores, how social media affordances are utilised in the processes of communication, and also how social media can restrict parliamentarians’ due to its functionalities. LÄS MER

  3. 3. Fastighetsmäklarbranschens digitalisering : En kvalitativ studie om Instagram som verktyg för relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Gabriella Beronius; Sara Andrén; [2017]
    Nyckelord :social media; real estate agency; relationship marketing; relations; sociala medier; fastighetsmäklarbranschen; relationsmarknadsföring; relationer.;

    Sammanfattning : The digitalization of the society is a fact and organizations must now be adaptable to where their customers are located. Along with this the ways in which we communicate have changed as well as the way you target your marketing. LÄS MER

  4. 4. Bli matsmart! : En retorisk och semiotisk analys av Gästrike återvinnares matsvinnskampanj

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Elina Turpeinen; [2016]
    Nyckelord :Campaign; food waste; Gastrike atervinnare; rhetoric; semiotic.; Gästrike återvinnare; kampanj; matsvinn; retorik; semiotik.;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to study Gästrike återvinnare’s campaign to reduce food waste. The main purpose is to give a thorough presentation and analysis of how they attempt to convince the residents of Gävle to decrease their food waste. My choice of method is a combined rhetoric and semiotic. LÄS MER

  5. 5. Hur låter Facebook? : Vad kan man göra för att öka kvalitén på ljuddesignen i spel för sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Mårten Jonsson; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebookspel; ljuddesign; iPhonespel;

    Sammanfattning : Ljuddesign i spel för sociala medier lider många gånger av en uppenbar kvalitetsbrist och detta arbete syftar till att undersöka hur ljudets funktion i framförallt Facebookspel kan förbättras utifrån de begränsningar formatet presenterar. Bakgrundsdelen avhandlar ljuddesign från ett historiskt perspektiv samt hur det traditionellt sett används idag. LÄS MER