Sökning: "non-sponsored posts"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden non-sponsored posts.

  1. 1. Paid snapshots - A quantitative study of 'snapshot' aesthetics in paid social media

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Måns Holmberg; Niclas Bergquist; [2022]
    Nyckelord :snapshot aesthetics; social media; paid media; digital advertising;

    Sammanfattning : Paid advertisement continues to be an important tool to reach new customers and increase revenue for retailers. Investments in paid social media remain on the uprise and the effectiveness of reaching new customers through owned media remain questioned. LÄS MER

  2. 2. "Om inlägget är sponsrat tänker jag inte gilla" : En undersökning om interaktionen på sponsrade och icke-sponsrade inlägg från influencers följare

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Linnea Briheim; [2021]
    Nyckelord :influencers; sponsored posts; non-sponsored posts; parasocial theory; perceived interconnectedness;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the motives of young women choosing to interact with Swedish female influencers on Instagram, and these young womens, the followers, attitudes to sponsored material. The theories chosen as relevant for this study are “parasocial theory” as well as “perceived interconnectedness”. LÄS MER

  3. 3. The role of peer-created content in digital advertising : Perceptions of sponsored and non-sponsored recommendations on Instagram, its recognition as a product advertisement and its effects on the level of trustworthiness.

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Karolina Gibała; Aleksandra Gujda; [2018]
    Nyckelord :trustworthiness; Instagram; sponsored; non-sponsored; perception; product advertisement;

    Sammanfattning : Background: Changing interests and expectations of societies have resulted in the development of new communication and business channels. The boom of social media, allowed for a rapid exchange of beliefs, opinions and ideas. The ways of advertising products have also been changed. LÄS MER

  4. 4. Where should your influencer marketing strategy land?

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Sofie Murakas; Emmy Svedberg; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; Landing page; Influencer post; Sponsorship disclosure; Instagram;

    Sammanfattning : Influencer marketing is growing. With a decline in traditional media, companies are exploring alternative options. With the ever changing landscape of social media, new strategic challenges constantly arises. With influencer marketing, companies can endorse their product through the influencers' social media crowd. LÄS MER

  5. 5. Native advertising - en ulv i fårakläder : En jämförande retorikanalys om sponsrade osponrade inlägg, i en professionell och en privat blogg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maria Franzon; Sofie Ekman; [2017]
    Nyckelord :Native advertising; blog; rhetoric; professional blog; personal blog; sponsored; non-sponsored; native advertising; blogg; retorik; professionell blogg; privat blogg; sponsrat; opponerat;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur sponsrat material smälter in i det övriga innehållet, i två etablerade bloggar. Den ena är Petra Tungårdens professionella blogg och den andra är Nicole Falcianis privata blogg. Det är en jämförande studie mellan sponsrade blogginlägg och osponsrade inlägg. LÄS MER