Sökning: "strategisk passform"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden strategisk passform.

  1. 1. Recent M&A in the Telecom Industry : Industrial Wireless Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Marcus Jacobsson; Olof Rickhammar; [2022]
    Nyckelord :Mergers and Acquisitions; M A; Evaluation of Strategic Partner; Industrial Wireless Networks; 5G; Wi-Fi; Fusioner och förvärv; Utvärdering och val av strategisk partner; Industriella trådlösa nätverk; 5G; Wi-Fi;

    Sammanfattning : The development of more powerful wireless communication technologies such as 5G and Wi-Fi 6 are opening possibilities for advanced applications in industrial settings. Different types of players across the value chain are entering the market and engaging in mergers and acquisitions. LÄS MER

  2. 2. Hälften mjölk, hälften fail? En fallstudie om Arlas produktlansering av en Laktosfri Mjölk- och Havredryck

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Viveka Gezelius; Ellinor Nilsdotter; [2019]
    Nyckelord :varumärkesförlängning; utvärdering; attityd; trend; varumärkesvärde; produktkategori; perceptuell passform; positionering; målgruppsanalys; djurhållning; miljö; hälsa; Social Sciences;

    Sammanfattning : Hälften mjölk, hälften fail? Fallstudien syftar till att undersöka vilka attityder som går att urskilja gentemot Arlas varumärkesförlängning av sin Laktosfria Mjölk- och Havredryck samt vilka faktorer som påverkar formandet av dessa attityder. Detta för att få en förståelse för hur en varumärkesförlängning utifrån ett konsumentperspektiv kan påverka modervarumärkets varumärkesvärde. LÄS MER

  3. 3. Värdet av Personligheter i Front-End Innovation

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Hannes Ramoser; Fredrik Hygerth; [2016]
    Nyckelord :Organisation; Front-End Innovation; Personality; Team; Idea Management; Organisation; Front End Innovation; Personlighet; Team; Idea Management;

    Sammanfattning : Denna rapport söker att utforska ett nytt sätt att organisera front-end innovation. Därmed förbättra modeller av aktuell forskning som ger belägg för framgångsrika sociala nätstrukturer eller heterogenitetförhållanden, målet med denna studie är att hitta idealiska personlighetskonstellationer inom projektteam - för att göra dem kraftfulla och användbara. LÄS MER

  4. 4. "Om vi kan möta kraven från omvärlden, har vi en framgångssaga." : - En fallstudie om hur omvärldsförändringar kan påverka strategisk och strukturell passform inom en offentlig organisation.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Charlotte Almqvist; Michaela Cehlin Magnusson; Patrik Rosenback Fromell; [2016]
    Nyckelord :Environment; strategy; structure; external fit; internal fit; public organization; Omvärld; strategi; struktur; anpassning; passform; offentlig organisation;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att öka förståelsen för hur en offentlig organisations strategi och struktur kan påverkas och anpassas vid en större förändring i omvärlden. Studien syftar också till att öka förståelsen för vilka möjligheter och begränsningar som föreligger organisationer inom offentlig sektor vid anpassning av strategi och struktur utefter förändringar i omvärlden. LÄS MER

  5. 5. Managing service innovation in SMEs – identified barriers and a two-node innovation process

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Dann C. Haimovitch; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The service sector is steadily increasing in the worldwide economy, but still, innovation research mainly focuses on tangible products and systems. The purpose with this thesis is to contribute to the blurry boundary between research on product development and service development, by identifying barriers to manage a service innovation process and specifically how a service innovation process shall be adapted to Small and Medium Enterprises (SMEs) providing Knowledge Intensive Business Services (KIBS). LÄS MER