Sökning: "ökad kundmedvetenhet"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden ökad kundmedvetenhet.

  1. 1. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Natnael Koreri; Rimon Mansouri; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER

  2. 2. Hur företag kan implementera customer relationship management : en fallstudie av läkemedelsbolaget swedish orphan biovitrum i Stockholm

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Julia Berglund; Sofia Wallin; [2015]
    Nyckelord :CRM; framgångsrik; implementering; kundrelationer; läkemedelsindustrin;

    Sammanfattning : En ökad kundmedvetenhet och den ökande globala konkurrensen har gjort att det blivit allt viktigare för företag att bemöta och vårda sina kundrelationer. Detta har gjort att fler företag väljer att arbeta med Customer Relationship Management (CRM). LÄS MER

  3. 3. Krossade förhoppningar hos Lindex - Kan synergieffekter förutspås?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Fogelberg; Richard Treffner; [2007-03-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Oförmågan att överbrygga kulturella skillnader är en av de vanligaste anledningarna till att synergier sällan realiseras i samband med förvärv. Fallstudien i denna uppsats av Lindex förvärv av Twilfit förstärker denna åsikt. Efter förvärvet i januari 2002 skulle Twilfit integreras i Lindex. LÄS MER

  4. 4. People Integrated Marketing : en kundstyrd ledningsstrategi

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Djerf; Magnus Larsson; [1999]
    Nyckelord :Business studies; Intern marknadsföring; PIM; Kundtillfredsställelse; Kundmedvetande; Kundnärhet; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Synen på kvalitetsutveckling har förändrats genom åren. Förr arbetade hantverkaren i en naturlig närhet till sin kund och kunde lätt anpassa varje produkt till de särskilda behov och önskemål som denne hade. LÄS MER