Sökning: "ökad kundmedvetenhet"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden ökad kundmedvetenhet.
1. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER
2. Hur företag kan implementera customer relationship management : en fallstudie av läkemedelsbolaget swedish orphan biovitrum i Stockholm
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : En ökad kundmedvetenhet och den ökande globala konkurrensen har gjort att det blivit allt viktigare för företag att bemöta och vårda sina kundrelationer. Detta har gjort att fler företag väljer att arbeta med Customer Relationship Management (CRM). LÄS MER
3. Krossade förhoppningar hos Lindex - Kan synergieffekter förutspås?
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Oförmågan att överbrygga kulturella skillnader är en av de vanligaste anledningarna till att synergier sällan realiseras i samband med förvärv. Fallstudien i denna uppsats av Lindex förvärv av Twilfit förstärker denna åsikt. Efter förvärvet i januari 2002 skulle Twilfit integreras i Lindex. LÄS MER
4. People Integrated Marketing : en kundstyrd ledningsstrategi
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Synen på kvalitetsutveckling har förändrats genom åren. Förr arbetade hantverkaren i en naturlig närhet till sin kund och kunde lätt anpassa varje produkt till de särskilda behov och önskemål som denne hade. LÄS MER