Sökning: "“Media Engagement”"
Visar resultat 16 - 20 av 652 uppsatser innehållade orden “Media Engagement”.
16. "Boeing is deeply saddened..." : En kvalitativ innehållsanalys av Boeings kriskommunikation efter 737 MAX-krisen
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This thesis conducts a qualitative content analysis of The Boeing Company's crisis communication during the 737 MAX crisis in 2019, with a focus on the crisis involving Boeing's 737 MAX aircraft, Ethiopian Airlines Flight 302. Applying the Situational Crisis Communication Theory (SCCT) and an ethical framework, the study examines Boeing's crisis communication and how the organization deals with ethical and moral dilemmas and how these are expressed. LÄS MER
17. “Tjejer försöker inte aktivt mörda varandra” : En studie om ungdomars uppfattning om våldsbrottslighet bland jämnåriga
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this study was to investigate and understand how adolescents perceive juvenile delinquency among their peers. The aim was to identify and analyze potential factors influencing adolescents' perceptions. LÄS MER
18. Digitala medier och lärande : En kvalitativ studie om lärares upplevelser av digitala medier i skolan kopplat till elevers lärande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Purpose and research questions: The purpose of the study is to investigate how digitization has affected the learning of students from a teacher’s perspective and their experiences. The study examines pros and cons as well opportunities and challenges with digital media. LÄS MER
19. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER
20. Serving Cunt : Feministiska motståndsstrategier möter TikToks medielogik
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In this essay, the concept of online and fourth wave feminism is enhanced through a study of the TikTok-trend #servingcvnt (serving cunt). This study builds on the engagement of contemporary forms of feminist culture with the ever changing dynamic of social media platforms. LÄS MER