Sökning: "“Media Engagement”"

Visar resultat 21 - 25 av 652 uppsatser innehållade orden “Media Engagement”.

  1. 21. Podcastens påverkan på traditionell radio : En kvalitativ intervjustudie på journalisters syn på podcasts påverkan på traditionell radio

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Eyla Lundvall Runsten; [2024]
    Nyckelord :Journalistik; podcast; radio; media; digitala medier; mediekonsumtion; medieproduktion; lyssnarbeteenden; konvergenskultur; ljudjournalistik.;

    Sammanfattning : This study examines how journalists view the impact of podcasts on traditional radio, with focus on the growing popularity of podcasts and their influence in the radio industry. The study uses a qualitative research method with semi structured interviews with journalists who have experience with both radio and podcast. LÄS MER

  2. 22. Encouraging Reading on Social Media. Exploring Finnish Bookstagram Community

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Susanna Kokko; [2023-11-21]
    Nyckelord :social media; Bookstagram; reading; literacy; reading promotion;

    Sammanfattning : In the contemporary digital age, where text-based communication is increasingly significant, literacy skills play a crucial role in effective social participation. However, despite the importance of literacy, a considerable number of people are still illiterate. LÄS MER

  3. 23. Digital identitet och visuell interkulturalitet i framtidens bildpedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Aron Wright; Emil Pernet; [2023]
    Nyckelord :Visual culture learning communities; Third space; digitalisation; Gaming; interculturality; intercultural pedagogy; visual arts pedagogy; Bild; Bildpedagogik; Digitalisering; Fortnite; Interkulturalitet; Interkulturell; Konstpedagogik; VCLC; Visuell kultur;

    Sammanfattning : This knowledge overview consists of research surrounding digitalisation in pedagogics, visual culture learning communities and the correlation between these two subjects. Intercultural pedagogics often refers to including pupils’ ethnical cultural diversity as grounds for creating a discourse surrounding equality and inclusion in the classroom. LÄS MER

  4. 24. ”Att ensamt slåss motväderkvarnarna är definitivt inte lika kul som tillsammans mot krisen.” : Drivkrafter som påverkar klimataktivistiska studenters syn på densocioekologiska transformationen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Kerstin Anton; [2023]
    Nyckelord :vision; self-experience opportunities; adaptation; climate-activism; vision; självutveckling; anpassning; klimataktivism;

    Sammanfattning : Unga klimataktivisters drivkrafter beskrivs ofta i negativ konnoterade termer som klimatångest eller flygskam i media och deras livsstilar sägs vara full av begränsningar. Denna studie undersöker hur klimataktivistiska studenter själva ser på sin livsstil och vilka visioner de har för en socioekologisk transformation. LÄS MER

  5. 25. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER