Sökning: "Ali Spel"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Ali Spel.

  1. 1. En forskningsöversikt om digitala spel som läromedel i engelskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Muna Ali Abokar; [2023]
    Nyckelord :English education; motivation; vocabulary; digital learning;

    Sammanfattning : The purpose of this research review is to explore the effectiveness of using digital games to enhance vocabulary development in the subject of English, as well as to investigate how digital games impact students' motivation and teachers' attitudes toward incorporating digital games in English language instruction. These questions were addressed through a literature review of scholarly articles from various databases. LÄS MER

  2. 2. ”När livet står på spel, då lämnar hon” : En kvalitativ studie om vändpunkten som får kvinnor att lämna sin förövare

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbete

    Författare :Tanja Abbas; Zahra Ali; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Procedurell grottgenerering inom dataspel : En jämförelse mellan algoritmer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Carl Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Procedurell generering; grottor; algoritmer; jämförelse; procedural content generation;

    Sammanfattning : För att underlätta skapandet av spelbanor i spel så används ofta Procedural Content Generation (PCG). Det finns dock en stor mängd PCG-algoritmer med olika tillämpningar. Detta arbete undersöker och jämför tre algoritmer vid skapandet av 2D grottsystem utifrån kriterierna; tidseffektivitet, tillgänglighet och variation. LÄS MER

  4. 4. Processer inom ljud i spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Ali Karadag; Daniel Eriksson; [2020]
    Nyckelord :Sounds in games; processes; voices; music; sound effects; interviews; Ljud i spel; processer; röster; musik; ljudeffekter; intervjuer;

    Sammanfattning : I denna undersökning presenteras tillvägagångssättet för att ta fram en process för hur man på ett enkelt sätt kan arbeta med ljud i spel. Det kommer att lyftas fram information som togs fram genom att intervjua personer från spelbranschen vars uppgift handlar om ljudskapande och andra akademiska underlag inom området. LÄS MER

  5. 5. Real-time snow simulation with compression and thermodynamics

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Ali Hassan; Christian Markowicz; [2017]
    Nyckelord :Real-time Simulation; Snow; Discrete Element Method; Computer Graphics; Realtidssimulering; Snö; Diskreta Element-metoden; Datorgrafik;

    Sammanfattning : Background: Snow simulation can be used to increase the visual experience in applications such as games. Previously, snow has been simulated in real-time through two-dimensional grid based methods, which limits itself in the aspect of dynamic interactions. LÄS MER