Sökning: "Ambiance"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet Ambiance.

  1. 1. ”En all inclusive-tjänst” - En kvalitativ studie om medlemmars erfarenheter av coworking, känslan av gemenskap och arbetstillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Alice Gunnarsson; Ebba Engström; [2023-09-07]
    Nyckelord :Coworking; flexibility; sense of community; two factor theory; work satisfaction;

    Sammanfattning : Coworking is a growing phenomenon in the labor market due to the digitalisation, flexibilisation and also the recent pandemic. Coworking is not only a new way of working, it also contributes to a wider sense of community and work satisfaction. LÄS MER

  2. 2. “The Effects of Sensory Marketing in Physical Second-Hand Stores” : A qualitative study of how applying sensory marketing in a physical second-hand store can influence consumers to choose more sustainable options while shopping for apparel.  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Kajsa Carlsson; Carina Klingestam Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Second-hand; Sustainability; Sensory Marketing; Physical Stores; Purchase Decisions; Customer Experience; Fast Fashion;

    Sammanfattning : The emergence of online stores specializing in fast fashion apparel has presented a significant challenge to brick-and-mortar stores and has had detrimental consequences for the environment. Consequently, it is essential for physical stores to stay informed about emerging trends in physical store design. LÄS MER

  3. 3. Do Players Perceive Emotional Content in Ambiances in Games?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Arvid Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Sound Engineer; Sound Design; Games; Emotions; Ambiance;

    Sammanfattning : Ambience or ambient sound is normally defined as the background sounds that are used to create a sense of atmosphere. This paper is about players, and if they perceive emotional content in ambiences in games. LÄS MER

  4. 4. Examining the role of soundscapes for player experience : A Case Study of Darkwood

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Sam Aziminejad; Alexander Agfemalm; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study is about audio design in horror games, by looking at the horror game Darkwood. Its goal is to answer the questions on how the soundscape of Darkwood affects player experience, what sounds Darkwood utilizes, and what emotional registers it evokes. LÄS MER

  5. 5. Dramaturgi i ljudanläggning : En undersökning om övergångar mellan musik och ljudlandskap i Action/Äventyrsspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Ludvig Berggren; [2022]
    Nyckelord :Dataspelsmusik; tystnad tysthet; effekt. soundscape =ljudlandskap ambiance ;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur övergångar mellan miljöljud och musik påverkar spelupplevelsen i dataspel. Studien avgränsar till specifikt utforskande av äventyrsspel. I denna studie används termen soundscape som en översättning av ljudlandskap. LÄS MER