Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ”om man inte uppnår mål i NO årskurs 1-3 då handlar det ofta om andra saker” : En intervjustudie om bedömning och ramfaktorer i lågstadiets NO-ämnen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Joakim Andersson Franke; Andreas Edström; [2022]
    Nyckelord :bedömning; ramfaktorer; NO;

    Sammanfattning : I denna uppsats beskrivs en kvalitativ intervjustudie som gjordes höstterminen 2021 med syfte att undersöka lågstadielärares bedömningformer i NO-ämnena och hur de relaterar till ramfaktorer och bedömningsformer i andra skolämnen. Frågeställningarna berör vilka informella och formella bedömningsformer som beskrivs, hur relationerna mellan ramfaktorer och bedömningsformer ser ut, samt hur bedömningsformerna ser ut i NO-ämnena jämfört med andra ämnen. LÄS MER

  2. 2. Where Service Recovery Meets its Paradox : A search for the level of Service Recovery required for the Service Recovery Paradox to occur in the Hotel Industry

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Edström; Beatrice Nylander; [2021]
    Nyckelord :service failure; service recovery; service recovery paradox; service recovery hotel industry; customer satisfaction;

    Sammanfattning : Title: Where Service Recovery Meets its Paradox - A search for the level of Service Recovery required for the Service Recovery Paradox to occur in the Hotel Industry  Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration  Author: Beatrice Nylander & Andreas Edström  Supervisor: Patrik Sörqvist  Date: 2021 – June  Aim: The purpose of this study was to, within the hotel industry, investigate at what level of service recovery the service recovery paradox will come into existence.  Method: Two surveys have been conducted where 190 respondents were introduced to a scenario- based service failure in the hotel industry. LÄS MER

  3. 3. Vardagsboxen - Att utforma en användbar webbapplikation

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Emelie Edström; Vanessa Carpenter; Levi Sällberg; Andreas Dahl; Christopher Omberg; Patric Lundin; Anton Lindell; Joel Nilsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Utifrån den framtagna frågeställningen ämnar denna rapport att redogöra hur webbapplikationen Vardagsboxen konstruerats för att uppfylla dess vision om användbarhet. Teori, uppkomna resultat och användartester har lett fram till att en användbar webbapplikation grundar sig i hur användaren upplever denna genom bland annat responsivitet och aktiv återkoppling från webbapplikationen. LÄS MER

  4. 4. Bildande bokstavssånger : nya bokstavssånger med fokus på bokstavsljud, språkutveckling och fonologisk medvetenhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Andreas Edström; [2016]
    Nyckelord :music; language; alphabet songs; letter songs; letter sounds; phonological awareness; musik; språk; alfabetssånger; bokstavssånger; bokstavsljud; fonologisk medvetenhet;

    Sammanfattning : I detta arbete beskrivs ett projekt som syftade till att skapa bokstavssånger som ökar elevernas kunskap om bokstavsljuden och bidrar till språkutveckling samt fonologisk medvetenhet, vilket i sin tur kan stödja läs- och skrivinlärningen. Sångerna ska också vara roliga, meningsfulla och inbjuda till delaktighet. LÄS MER