Sökning: "service recovery hotel industry"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden service recovery hotel industry.
1. Reaching the Service Recovery Paradox : Using the Anchoring Effect to Reduce Required Monetary Compensation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Aim: When service failures occur, companies must use service recovery actions to recover customer satisfaction. The service recovery paradox refers to the paradox which occurs when a customer is more satisfied after successful service recovery, than they would have been if no failure had occurred. LÄS MER
2. Where Service Recovery Meets its Paradox : A search for the level of Service Recovery required for the Service Recovery Paradox to occur in the Hotel Industry
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: Where Service Recovery Meets its Paradox - A search for the level of Service Recovery required for the Service Recovery Paradox to occur in the Hotel Industry Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Beatrice Nylander & Andreas Edström Supervisor: Patrik Sörqvist Date: 2021 – June Aim: The purpose of this study was to, within the hotel industry, investigate at what level of service recovery the service recovery paradox will come into existence. Method: Two surveys have been conducted where 190 respondents were introduced to a scenario- based service failure in the hotel industry. LÄS MER
3. Interna service recovery strategier inom hotellbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet är att skapa förståelse för hur hotell arbetar med interna service recovery strategier, utifrån ett företagsperspektiv. Metod: Studien är genomförd enligt kvalitativ forskningsmetod där empiriskt material är insamlat via semistrukturerade intervjuer med hotellpersonal. LÄS MER
4. ”Kritik till allmän beskådan” : En kvalitativ studie om service recovery på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Kritik till allmän beskådan - En kvalitativ studie om service recovery på sociala medier Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Cornelia Gustafsson och Emma Smyth Handledare: Akmal Hyder Datum: 2018 - maj Syfte: Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur service recovery på sociala medier skiljer sig åt i jämförelse med traditionell service recovery som sker fysiskt på plats. Metod: Studien antog en induktiv ansats och genomfördes med en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER
5. Hur hotellgäster väljer att ta ton & vad vill de egentligen ha? : En kvantitativ studie om gästers uppfattning av service recovery inom hotellbranschen.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Hotellbranschen är en bransch som ständigt expanderar. Även om beläggningsgraden på hotellen inte ökar avsevärt växer antalet övernattningar på hotell vilket tyder på en ökad konkurrensbild på marknaden. LÄS MER