Sökning: "service recovery hotel industry"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden service recovery hotel industry.

  1. 1. Reaching the Service Recovery Paradox : Using the Anchoring Effect to Reduce Required Monetary Compensation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jesper Björkman; Nathalie Kron; [2022]
    Nyckelord :service failure; service recovery; service recovery paradox SRP ; anchoring effect; cognitive bias;

    Sammanfattning : Aim: When service failures occur, companies must use service recovery actions to recover customer satisfaction. The service recovery paradox refers to the paradox which occurs when a customer is more satisfied after successful service recovery, than they would have been if no failure had occurred. LÄS MER

  2. 2. Where Service Recovery Meets its Paradox : A search for the level of Service Recovery required for the Service Recovery Paradox to occur in the Hotel Industry

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Edström; Beatrice Nylander; [2021]
    Nyckelord :service failure; service recovery; service recovery paradox; service recovery hotel industry; customer satisfaction;

    Sammanfattning : Title: Where Service Recovery Meets its Paradox - A search for the level of Service Recovery required for the Service Recovery Paradox to occur in the Hotel Industry  Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration  Author: Beatrice Nylander & Andreas Edström  Supervisor: Patrik Sörqvist  Date: 2021 – June  Aim: The purpose of this study was to, within the hotel industry, investigate at what level of service recovery the service recovery paradox will come into existence.  Method: Two surveys have been conducted where 190 respondents were introduced to a scenario- based service failure in the hotel industry. LÄS MER

  3. 3. Interna service recovery strategier inom hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Tilda Svensson; Gabrielle Wågström; [2019]
    Nyckelord :Service recovery; internal strategies; service failure; hotel; Service recovery; interna strategier; service failure; hotell;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att skapa förståelse för hur hotell arbetar med interna service recovery strategier, utifrån ett företagsperspektiv. Metod: Studien är genomförd enligt kvalitativ forskningsmetod där empiriskt material är insamlat via semistrukturerade intervjuer med hotellpersonal. LÄS MER

  4. 4. ”Kritik till allmän beskådan” : En kvalitativ studie om service recovery på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Cornelia Gustafsson; Emma Smyth; [2018]
    Nyckelord :Social media; service recovery; marketing; word-of-mouth; WOM; eWOM; Sociala medier; service recovery; marknadsföring; word-of-mouth; WOM; eWOM;

    Sammanfattning :     Titel: Kritik till allmän beskådan - En kvalitativ studie om service recovery på sociala medier Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Cornelia Gustafsson och Emma Smyth Handledare: Akmal Hyder Datum: 2018 - maj Syfte: Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur service recovery på sociala medier skiljer sig åt i jämförelse med traditionell service recovery som sker fysiskt på plats.   Metod: Studien antog en induktiv ansats och genomfördes med en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER

  5. 5. Hur hotellgäster väljer att ta ton & vad vill de egentligen ha? : En kvantitativ studie om gästers uppfattning av service recovery inom hotellbranschen.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Caroline Nilsson; Matilda Sundholm; [2015]
    Nyckelord :Service recovery; hotell; servicemisstag;

    Sammanfattning : Hotellbranschen är en bransch som ständigt expanderar. Även om beläggningsgraden på hotellen inte ökar avsevärt växer antalet övernattningar på hotell vilket tyder på en ökad konkurrensbild på marknaden. LÄS MER