Sökning: "Animation"

Visar resultat 36 - 40 av 508 uppsatser innehållade ordet Animation.

  1. 36. Evaluating scroll-hijacking techniques in the context of call-to-action specific websites

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Filip Moltzer; [2022]
    Nyckelord :scroll animation; scroll-hijacking; parallax scroll; horizontal scroll; call-to-action; user orientation;

    Sammanfattning : The rapid improvement of hardware and internet speed in modern societies has contributed to more vibrant websites with lots of motion, which often has a correlation to a better user experience, but not always. Scroll-hijacked websites are one of the more controversial techniques, a questionable action where one modifies the default scroll behaviour, which affects the preconceived notions about how to navigate a website. LÄS MER

  2. 37. Animation och studentengagemang : Hur påverkar animerat läromaterial studentengagemang?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Rut Bivrin; Isak Olsson; [2022]
    Nyckelord :Animation; studentengagemang; visuella läromaterial;

    Sammanfattning : I ett samhälle som rör sig ständigt framåt är skolan ett av våra viktigaste områden. Ett ökat studentengagemang skulle leda till att svenska elever och studerande blir motiverade kring både sitt lärande och sina studier och skulle i sin tur nyttja det svenska samhället drastiskt. LÄS MER

  3. 38. Tillgänglig design med IDT som guide : praktiska för- och nackdelar vid framtagandet av en informativ kortfilm

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Jasna Dizdarevic; Kevelin Fernlund; [2022]
    Nyckelord :Visuell design; inklusiv design; grafisk design; animation; detaljplaneprocesser; kommunala myndigheter; infographics; IDT;

    Sammanfattning : Denna artikel utforskar hur Inclusive Design Toolkit (IDT) kan underlätta för designers att ta fram tillgänglig design. För att testa för- och nackdelar med IDT, användes instruktioner, riktlinjer och verktyg från inclusivedesigntoolkit.com för att ta fram en animerad kortfilm. LÄS MER

  4. 39. Möjligheterna med användning av motion capture för pedagogik i dans

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Stina Strandberg; Saga Palmér; [2022]
    Nyckelord :Motion capture; virtual reality; Folkdans; digitalisering; visualisering;

    Sammanfattning : The use of motion capture, virtual reality and 3D animation are widely used within the entertainment sector, and simulation for training in a variety of industries. As the knowledge and technology for digital visualizations are continuously improving, the interest and areas of application are growing as well. LÄS MER

  5. 40. Analysing methods for visualizing time-series datasets in open-source web mapping

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Viggo Lunde; [2022]
    Nyckelord :Geography; GIS; spatio-temporal; time-series open source; webmap; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Geography is the study of knowledge in a given location, and history is the study of knowledge over time. The combination of changes over time has always been challenging to visualize in maps. LÄS MER