Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ”…om jag har en samhörighet runt det här bordet så kan jag känna mig inkluderad.” : Två särskilda undervisningsgruppers arbete med integrering och inkludering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Elizabeth Landström; Anna Pohjanen; [2023]
    Nyckelord :inkludering; integrering; särskilt stöd; särskild undervisningsgrupp;

    Sammanfattning : Elever ska undervisas i ordinarie undervisningsgrupp så långt det är möjligt men kan som särskilt stöd bli placerade i särskild undervisningsgrupp för att få sina behov tillgodosedda enligt skollagen (SFS 2010:800, 3:e kap. 11§). LÄS MER

  2. 2. Vad yrkesgrupper förväntar sig när de ingår ett samarbete

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Pohjanen; Anna Liljedahl; [2018]
    Nyckelord :Expectations; occupational groups; cooperation; goals; conflicts; Förväntningar; yrkesgrupper; samarbete; samverkan; mål; konflikter;

    Sammanfattning : Förväntningar är våra egna föreställningar som styr vår perception, vår motivation, våra känslor och även våra handlingar. Därmed kan det tänkas att förväntningar till viss del styr hur den faktiska upplevelsen av någonting kan komma att bli till exempel det kan vara en sommarledighet, en ny regering eller ett nytt jobbsamarbete. LÄS MER

  3. 3. Offentlig klagomålshantering : En utveckling av befintliga strategier med hänsyn tagen till tre aktörer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Linda Clasdotter; Anna Pohjanen; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Arbetsminnet hos svenska fem-, sju- och nioåriga barn med normal språkutveckling

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologi

    Författare :Anna Pohjanen; Malin Sandberg; [1999]
    Nyckelord :Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Språkstörningar hos barn anses av vissa forskare ha sin grund i en bristande arbetsminneskapacitet. Framför allt är det den fonologiska loopen i arbetsminnet som ägnats uppmärksamhet, men på senare år har intresset även riktats mot hela arbetsminnet och den roll arbetsminnet spelar för samtidig lagring och bearbetning av inkommande information. LÄS MER