Sökning: "Antonia Hård"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Antonia Hård.
1. ”Man måste vara hård och inte prata om sina känslor utan alltid vara stark”. : En kvalitativ intervjustudie om hur unga idrottsintresserade män uppfattar maskulinitet och den manliga kroppen på Instagram.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Studien undersöker unga idrottsintresserade mäns medieanvändning med fokus på maskulinitet och den manliga kroppens gestaltning, och även upplevelser kring hur unga män ser på maskulinitet, hur detta speglas på Instagram och påverkar dem. Studiens syfte är att bidra med en fördjupad förståelse och kunskap kring hur unga män beskriver sin användning av Instagram med fokus på innehåll som gestaltar maskulinitet och den manliga kroppen. LÄS MER
2. Molntjänster för svenska sjukvårdsorganisationer : En guide för behandling av patientdata
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Molntjänster har redan tagit över flera branscher och sjukvården står näst på tur. Molntjänsters effektiviseringar lockar sjukvården som är en hård pressad bransch både inom kompetens och tid. LÄS MER
3. Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel/undertitel Få din middag hem till din dörr – eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad Författare Sofia Eddelid & Antonia Heyman Handledare Mathias Färdigh Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMG Termin Vårterminen 2014 Sidantal 64 sidor Antal ord 20 242 Syfte Syftet är att undersöka kommunikationsstrategier från E-handelsföretag inom livsmedelbranschen. Vi vill undersöka hur företag upplever kommunikationsprocessens förändring under tid samt hur de etablerar sitt varumärke och kommunicerar utåt. LÄS MER
4. Försvinner med ett klick? : En studie om vad kunder efterfrågar för att de ska bli lojala online.
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Andelen svenskar som handlar online växer vilket skapar en stor potential för företag att öka sina intäkter på internet. Konkurrensen är dock hård vilket innebär att webbutiker måste arbeta med att få konsumenter att handla från just sin butik. LÄS MER