Sökning: "Arimaa"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Arimaa.
1. Designing an Artificial Neural Network for state evaluation in Arimaa : Using a Convolutional Neural Network
M1-uppsats, Linköpings universitet/Artificiell intelligens och integrerade datorsystemSammanfattning : Agents being able to play board games such as Tic Tac Toe, Chess, Go and Arimaa has been, and still is, a major difficulty in Artificial Intelligence. For the mentioned board games, there is a certain amount of legal moves a player can do in a specific board state. LÄS MER
2. Multi-Agent-System till brädspel
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikationSammanfattning : För att ta reda på hur väl en Multi-Agent-Systems-bot kan stå sig mot andra, icke-MAS-bottar, så har vi implementerat en bot till brädspelet Arimaa. Botten är implementerad i C++ och den kan spela mot andra bottar, eller människor, genom Arimaas officiella hemsida. LÄS MER