Sökning: "Arimaa"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Arimaa.

  1. 1. Designing an Artificial Neural Network for state evaluation in Arimaa : Using a Convolutional Neural Network

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Artificiell intelligens och integrerade datorsystem

    Författare :Simon Keisala; [2017]
    Nyckelord :neural network; machine learning; arimaa; evaluation; reinforcement learning; convolutional neural network;

    Sammanfattning : Agents being able to play board games such as Tic Tac Toe, Chess, Go and Arimaa has been, and still is, a major difficulty in Artificial Intelligence. For the mentioned board games, there is a certain amount of legal moves a player can do in a specific board state. LÄS MER

  2. 2. Multi-Agent-System till brädspel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Marco Wahlström; Jonas Karlsson; [2012]
    Nyckelord :AI; Multi-agent-system; Arimaa; brädspel;

    Sammanfattning : För att ta reda på hur väl en Multi-Agent-Systems-bot kan stå sig mot andra, icke-MAS-bottar, så har vi implementerat en bot till brädspelet Arimaa. Botten är implementerad i C++ och den kan spela mot andra bottar, eller människor, genom Arimaas officiella hemsida. LÄS MER