Sökning: "Askås"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Askås.

  1. 1. Verktyg För Apidokumentation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Martin Gårdebratt; Jonathan Hagberg; [2021]
    Nyckelord :Data; API; Verktyg; React; Dokumentation; Anrop; Docusaurus; JavaScript; API-dokumentation; Askås;

    Sammanfattning : Med ett ökat antal API:er på internet ökar även behovet av anvisningar kring dessa. När användarna för API:er har olika nivåer av erfarenhet blir den nödvändiga dokumentationen och instruktionerna svårare att precisera från en utvecklares perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Att automatisera funktionstester fokuserat på e-handelssystem : En fallstudie på Askås I&R med fokus på testprotokoll, programspråk och effektiviseringsgrad

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Marcus Sjölin; [2017]
    Nyckelord :automatiska funktionstester; Selenium; testfallsprioritering; effektiviseringsgrad; node.js;

    Sammanfattning : För att minska mängden fel och öka pålitligheten i ett IT-system är testning något som bör utföras. IT-företaget Askås I&R använder sig i dagsläget av stora mängder manuella tester. För att effektivisera testprocessen ska automatiserade tester införas. LÄS MER

  3. 3. Live-Chat Module for Web-based Systems

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Martin Karlsson; David Pedersen; [2013]
    Nyckelord :Live-Chat; Live-Chat Module; Perl; jQuery; Live-Chat Modul;

    Sammanfattning :    To ensure that a customer is satisfied when they purchase a product, they need to be able toreceive assistance if the product does not work correctly or is in any other way unsatisfactory. Thisis why support is needed. LÄS MER

  4. 4. Social commerce : En studie om hur vårt nya sätt att kommunicera förändrar vårt sätt att konsumera

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Linda Bogren Ericsson; Sara Eklöf; [2012]
    Nyckelord :social media; e-commerce; social commerce; f-commerce; convergence culture; collective intelligence; participatory culture; word-of-mouth; WOM; viral marketing; sociala medier; e-handel; social commerce; f-commerce; konvergenskultur; kollektiv intelligens; deltagarkultur; word-of-mouth; WOM; viral marknadsföring;

    Sammanfattning : Sociala medier har fått allt större betydelse när det gäller kommunikation mellan människor och för företag har explosionen av sociala medier inneburit både möjligheter och utmaningar. För att möta konsumenterna där de befinner sig har företag nu följt efter kunderna till de sociala medierna. LÄS MER