Sökning: "Asynchronous"
Visar resultat 1 - 5 av 241 uppsatser innehållade ordet Asynchronous.
1. Movement Estimation with SLAM through Multimodal Sensor Fusion
Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : In the field of robotics and self-navigation, Simultaneous Localization and Mapping (SLAM) is a technique crucial for estimating poses while concurrently creating a map of the environment. Robotics applications often rely on various sensors for pose estimation, including cameras, inertial measurement units (IMUs), and more. LÄS MER
2. ”SÅ SNYGGT SOM MÖJLIGT UTAN ATT DET SYNS ATT MAN HAR FÖRSÖKT” En kvalitativ studie om unga vuxnas upplevelser av självpresentation på dejtingappar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary People publicly announcing their search for love is hardly a new phenomenon. Contact ads have existed in newspapers since the 17th century and the concept is still current, albeit now in the re mediated form of dating apps. LÄS MER
3. Simulated molecular adder circuits on a surface of DNA : Studying the scalability of surface chemical reaction network digital logic circuits
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The behavior of the Deoxyribonucleic Acid (DNA) molecule can be exploited to perform useful computation. It can also be ”programmed” using the language of Chemical Reaction Networks (CRNs). One specialized CRN construct is the Surface Chemical Reaction Network (SCRN). LÄS MER
4. Hybridundervisning : Interaktionsupplevelser via digitala verktyg och plattformar ur ett studentperspektiv
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Digital utbildning erbjuder många möjligheter, men det finns även utmaningar som behöver övervinnas för att fullt ut utnyttja dess potential. En av dessa utmaningar är kvaliteten och effektiviteten hos digitala verktyg och plattformar. LÄS MER
5. A quantitative comparison between C, C++ and Rust : Loading data in the context of a game engine
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Comparisons of programming languages within a game engine context are rare, and the data that exists usually only compare the most prominent languages of their time. C, C++ and Rust are three comparable languages, with C and C++ being two of the older, but very high performing, languages. LÄS MER