Sökning: "Casual spel"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Casual spel.

  1. 1. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tilde Fredell; Matilda Haneling; [2023]
    Nyckelord :dark patterns; deceptive patterns; Candy Crush Saga; casual games; mobilspel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER

  2. 2. Consumer perspectives towards monetization and its impact on AAA game designs

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Jubril Ahmadu; [2023]
    Nyckelord :Monetization; microtransactions; consumer; consumer market; game design; video games;

    Sammanfattning : Monetization is now a fundamental aspect of video game creation and currently, all developers are trying to utilize it in the various designs of their games. Contemplating the monetized aspect of video games, this research has seen a gap in the studies pertaining to monetization from the perspective of the consumers, who are also the gamers and the buyers of these monetization designs. LÄS MER

  3. 3. Avatarens nya köp – En studie om hur kön påverkar motivationer att köpa icke-funktionella varor i free-to-play spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Markus Lindström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : TV-spel som är gratis för spelare att spela men som kan innehålla saker som spelare kan betala för i spelet kan också kallas för “free-to-play” spel. Vissa av dessa free-to-play spel tillåter spelare att köpa saker som inte påverkar hur spelet fungerar. Detta kan vara saker som förändrade utseenden eller animationer som Marder, B. LÄS MER

  4. 4. Belönade annonsers påverkan på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andrei Pirogov Huertas; Viktor Sten; [2021]
    Nyckelord :reklam i spel; belönade annonser; mobilspel; hyper-casual; spelupplevelse;

    Sammanfattning : Belönade annonser är den mest populära annonstypen i mobilspel men har trots detta inte mycket tidigare forskning bakom sig. Denna undersöknings mål är därför att skapa en förståelse kring hur olika utvalda implementationer av belönade annonser kan påverka spelupplevelsen. LÄS MER

  5. 5. Belönade annonsers påverkan på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andrei Pirogov Huertas; Viktor Sten; [2021]
    Nyckelord :Reklam i spel; belönade annonser; mobilspel; hyper-casual; spelupplevelse;

    Sammanfattning : Belönade annonser är den mest populära annonstypen i mobilspel men har trots detta inte mycket tidigare forskning bakom sig. Denna undersöknings mål är därför att skapa en förståelse kring hur olika utvalda implementationer av belönade annonser kan påverka spelupplevelsen. LÄS MER