Sökning: "Charlotte Edsgren"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Charlotte Edsgren.

  1. 1. Corporate Branding vid förvärv - en fallstudie av Matex/Willys i Lund

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonja Ingrid Désirée Sandberg; Charlotte Edsgren; Andrea Borojevic; [2004]
    Nyckelord :Corporate Branding; Brand Building Program; Korporativt varumärke; Företagets identitet; Dagligvarubranschen i Sverige; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka och analysera hur en koncern via Corporate Branding integrerar och implementerar ett redan existerande koncept i ett förvärvat företag/kedja. Då Corporate Branding handlar om att bygga upp, förstärka och förmedla ett affärskoncept till både interna och externa intressenter, har vi, för att ge en heltäckande bild av processen, valt att undersöka och analysera båda dessa aspekter. LÄS MER

  2. 2. Internationella företagsförvärv:Organisationsdesign, kultur och strategiimplementering; En fallstudie av AGA-Linde förvärvet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Edsgren; Jakob Leufstedt; Mikael Spuhl; [2002]
    Nyckelord :företagsförvärv; organisationsdesign; kulturskillnader; organisationsförändring; strategiimplementering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Företagsförvärv tillhör vardagen numera. Trots alla förvärv som genomförts och all forskning som bedrivits inom området, misslyckas fortfarande många företag att på ett effektivt sätt föra samman två olika organisationer till en enhet. LÄS MER