Sökning: "Christer Svahn"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Christer Svahn.

  1. 1. Risk Perception and Communication : A Study on How People Living in the Tisza River Basin, Hungary Perceive the Risk of Floods and How the Flood Risk Communication Between Authorities and the Public Could Be Improved

    Master-uppsats, Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Christer Svahn; [2013]
    Nyckelord :Risk perception; Risk communication; Floods; Hungary; Tisza River basin;

    Sammanfattning : It has been stressed within social sciences that risk management has focused too much on technical solutions and in order to decrease the risks also social factors have to be taken into account, namely the way people perceive risk. Risk perception is an important research field working on these issues. LÄS MER

  2. 2. Positionering av en marknadsledare - en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Lundgren; Peter Nilsson; Jessica Svahn; [2005]
    Nyckelord :Positionering; Marknadsledare; Swedish Match AB; Snus; Porters fem konkurrenskrafter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel ”Positionering av en marknadsledare – en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden” Seminariedatum Måndagen den 17 januari 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, 10 poäng Författare Ida Lundgren, Peter Nilsson och Jessica Svahn Handledare Christer Kedström Nyckelord Positionering, Marknadsledare, Swedish Match AB, Snus, Porters fem konkurrenskrafter. Syfte Syftet med uppsatsen är att utforska teorier beträffande positioneringen av en marknadsledare för att senare undersöka hur ett sådant företag arbetar med positionering i praktiken. LÄS MER