Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Exploring Fast Fashion renting and its influence on Brand Equity - A comparative study between Sweden and Russia

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vladislav Galkin; Christopher Kewenter; [2021]
    Nyckelord :Fast fashion; Sustainable consumption; Collaborative consumption; Renting; Brand Equity; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Keywords: Fast fashion, Sustainable consumption, Collaborative consumption, Renting, Brand Equity. Purpose of the thesis: This thesis aims to discover changes in Millennials' Brand perceptions towards renting in Fast fashion, having a cultural comparison perspective between Russia and Sweden. LÄS MER

  2. 2. Cristiano Ronaldwho?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christopher Kewenter; Victor Grundén; Isak Söderlund Schulz; [2020]
    Nyckelord :Esport; Esports athletes; esport fans; athlete branding; sports marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Cristiano Ronaldwho? En kvalitativ studie om esportatleter, de nya sportstjärnorna Seminariedatum: 2020-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Victor Grundén, Christopher Kewenter och Isak Söderlund Schulz Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Esport, esportatleter, esportfans, athlete branding och sports marketing Syfte: Huvudsyftet är att undersöka eventuella modifikationer och tillägg gällande den mest vedertagna athlete branding modellen inom traditionell sport. Detta uppnås genom två delsyften: (1) Undersökning av särdrag gällande esportatleter & deras fans, (2) undersökning av särdrag gällande esport. LÄS MER

  3. 3. A framework for external crisis communication due to wolrd instability: A qualitive study on the travel industry

    L1-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Leyre Hermana García-Agulló; Christopher Kewenter; [2020]
    Nyckelord :Covid-19; Tourism management; Travel industry; External crisis communication.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Travel today is not as self-evident as it has been the last few decades. This paper takes on a mission to investigate how external factors such as natural disasters, geopolitical tensions, and above all; epidemics, call for an external crisis communication for travel and tourism companies... LÄS MER