Sökning: "Clara Cross"
Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden Clara Cross.
6. Examining Inertia in Cross-Border Cooperation among European Mobile P2P Payment Services: A Game Theoretic Approach
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : In a time where technological development and globalization are concurrently expanding, markets must learn to adapt. Mobile P2P payment services in Europe have achieved high national adoption rates but have not been able to cooperate to meet the growing demand for cross-border payments, despite efforts made by both the EU and private payment service providers. LÄS MER
7. Gender Equality in the Labor Force : How is the proportion of seats held by women in the national parliament related to the female education level?
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, NationalekonomiSammanfattning : This study aims to examine the relationship between the ratio of seats held by women in parliament and the years of female education. The study is a cross-national study across 91 countries that uses the average value of data from 2014 to 2018. LÄS MER
8. Scaling Up Customer Project Management : The Role of Customisation
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Many organisations aim to grow and increase their profitability, yet not many start-ups manage to survive beyond birth. The transformation into a well-established enterprise is generally seen as a big obstacle to tackle. LÄS MER
9. Kartläggning av utförande av knäkontrollträning hos flickfotbollslag i åldrarna 12-17 år
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Åsenlöf: FysioterapiSammanfattning : Bakgrund: Skada på främre korsbandet är vanligt hos unga kvinnliga fotbollsspelare. Det finns evidens för att neuromuskulär träning kan reducera risken att drabbas av främre korsbandsskada med 64–88 %. Knäkontroll är ett neuromuskulärt träningsprogram som Svenska Fotbollförbundet (SvFF) implementerade i sin tränarutbildning år 2010. LÄS MER
10. Greta-effekten vs. Konsumtionssamhället
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Greta-effekten vs. Konsumtionssamhället - En studie om Greta Thunbergs del i konsumenters tankar kring hållbar konsumtion Seminariedatum: 2020-01-16 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Ebba Ahlborg, Linn Hodell, Clara Risberg Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Consumer Culture Theory, relationer, miljöaktivism, Greta-effekten, konsumenter, hållbar konsumtion, personligt varumärke Syfte: Syftet med studien är att undersöka om konsumenters relation till varumärket Greta Thunberg har någon del i ett eventuellt hållbart konsumtionstänk. LÄS MER