Sökning: "Customer Life Cycle"

Visar resultat 6 - 10 av 120 uppsatser innehållade orden Customer Life Cycle.

  1. 6. Developing a closed-loop supply chain to eliminate Single Use Plastic products : Implementing Circular Economy practices driven by EU commission directives

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Elsa Ottosson; Rania Oweini; [2023]
    Nyckelord :Circular Economy; Circular Business Models; Closed Loop Supply Chain; Single Use Plastic; EU-directive; Small and medium sized enterprise; Post Consumer Plastic Waste;

    Sammanfattning : Single use plastic products (SUPs) are a primary cause of plastic pollution causing significant environmental harm. These products have little to no value after use and are challenging to recycle cost efficiently. LÄS MER

  2. 7. Innovation in Industrial Building Sustainability : Exploring timber frames as a viable alternative to steel frames in industrial buildings A case study of Sweco AB

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Kiavosh Saidi Mosanen; Ibrahim Mohamed Fathi Taha; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Industrial buildings; Construction; Material selection; Timer; Steel; Innovation; Sustainability; Hållbarhet; Industribyggnader; Konstruktion; Materialval; Timer; Stål; Innovation; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Lund University (2020) describes that the material chosen for the construction of constructions significantly affects the environment. Due to the impact of the choice of construction materials on the environment, we have carried out an in-depth study where we examine the complex decision-making process when choosing frame materials concerning both external and internal factors where external influences become regulatory requirements related to global sustainability goals with the aim that the industrial construction industry can find sustainable solutions such as hybrid solutions in the choice of frame materials, while internal factors involve financial considerations linked to the protection of materials against environmental conditions and challenges that industrial buildings can face. LÄS MER

  3. 8. Design av förpackning för färdiga frys- och kylrätter : Ett produktutvecklingsarbete om förpackningsdesign till färdigmat

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Almqvist; [2022]
    Nyckelord :Förpackning; design; koncept; färdigmat; innovation; pappförpackning;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver ett projektarbete som genomförts som ett examensarbete inom utbildningen Högskoleingenjörsprogrammet i innovationsteknik och design på Karlstads Universitet. Arbetet har utförts under vårterminen 2022 och innefattar 22,5 högskolepoäng. LÄS MER

  4. 9. Hållbar utveckling inom NPI-process : fokus på koldioxidutsläpp och CSR

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sahar Jorat Hashemi; Jessica Popiel; Felix Rönn; [2022]
    Nyckelord :NPI; carbon dioxide emissions; sustainability; CSR; transportation; NPI; hållbarhet; koldioxidutsläpp; CSR; transport;

    Sammanfattning : I dagsläget står industrier för en tredjedel av Sveriges totala utsläpp när det kommer till koldioxidutsläpp. I samband med koldioxidutsläppen från industrin tillkommer utsläpp från samtliga transporter. Ericsson har som mål att gemensamt bli CO2-neutrala inom år 2030 för att vidare ha noll koldioxidutsläpp år 2040. LÄS MER

  5. 10. Transforming towards “PaaS” offerings : Areas of concern for OEMs & Transformation Readiness Scale

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ali Jumaa; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of the project is to investigate and gain knowledge about the process of transforming OEMs’ business structures from a transactional business to a result-oriented product service system or a performance as a service offering. Companies from various market segments have started to offer their customers result-oriented offerings to prolong the life cycle of their products and promote longer customer relationships to secure future business. LÄS MER