Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. “Yeah but we are doing ok, but it is not enough” : A study on how actors from civil society in Namibia regard the implementation of gender equality

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Rebecca Düringer; [2014]
    Nyckelord :CEDAW; Gender in Equality; Civil Society; Implementation; Women; Men; Namibia;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to do research on how selected individuals from civil society in Namibia, working with human rights or democracy, see gender equality in a Namibian context and how they regard their own role in the implementation of the Convention on the Elimination of All Forms of Discrimination Against Women. Interviews have been carried out and grounded theory has been used to analyse the data. LÄS MER

  2. 2. Till viss del uppnådd tydlighet : Lärares förhållningssätt till och tolkningar av kunskapskraven i kursen Svenska 1 på gymnasiet

    Magister-uppsats, Institutionen för didaktik och pedagogiskt arbete

    Författare :Cecilia Düringer; [2011]
    Nyckelord :Gymnasiet; lärare; kunskapskrav; kriterier för bedömning; tolkning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att belysa tydligheten i och fördjupa kunskaperna om lärares uppfattningar och tolkningar av kunskapskraven för gymnasieskolans kurs Svenska 1. För att svara mot syftet, har kvalitativa intervjuer med fyra gymnasielärare genomförts. LÄS MER