Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. "Att swipea tills tummen blir trött" - En kvalitativ studie om hur konsumtionsfaktorer kommer till uttryck på dejtingapplikationen Tinder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hanna Ternström; Malin Dott; [2015]
    Nyckelord :Strategic communication; Tinder; Consumption; High-technology; Smartphone; Online dating; Online dating application; Personal marketing; Personal Branding; Bauman; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study intends to increase the understanding of students' usage of the online dating application Tinder and how consumption and personal marketing manifests themselves on the application. This study was conducted from a user perspective and the empirical material has been acquired through focus group interviews, which subsequently were thematised. LÄS MER

  2. 2. Det virtuella provrummet : En jämförelse mellan två klädexponeringsverktyg på webbshoppar och hur dessa påverkar konsumenten

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Jessi Calisir; Charlotte Ternström; [2011]
    Nyckelord :clothes exposure tools; identification; e-commerce; visualization; klädexponeringsverktyg; identifikation; e-handel; visualisering;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har många fysiska klädbutiker även öppnat webbshoppar. På en webbshopp kan det vara svårt att framställa känslan man får när man är i en fysisk butik där man har möjligheten att känna på materialet och prova varorna. Detta kan bidra till att det blir svårt att känna sig säker på klädköpet. LÄS MER